וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיומים: בכור בדימונה תרגלו נפילת טילים

6.6.2012 / 18:17

גורמים באירן איימו כי יגיבו אם מתקני הגרעין שלהם יותקפו. בתגובה, בקריה למחקר גרעיני בדימונה ערכו תרגיל רחב היקף והעובדים התבקשו להישאר בבתים: "ערוכים לתרחיש קיצון"

בעת האחרונה, בעקבות הדיבורים על תקיפה אפשרית באירן, נשמעים גם איומים מטהרן על פגיעה במטרות ישראליות – אם אכן יותקפו מתקני הגרעין האירניים. בצל האיומים, נערך היום (רביעי) ואתמול תרגיל חירום רחב היקף המדמה מתאר מלחמתי שיתבצע בקמ"ג - הקריה למחקר גרעיני. בעקבות התרגיל, מרבית עובדי הקמ"ג בדימונה התבקשו על ידי ההנהלה להישאר בבתיהם למשך יומיים ולא להגיע למקום העבודה.

תרגיל בשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א המדמה התמודדות במצב של פיגוע בקייטנה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"המטרה היתה לדמות את מצב האמת"/דרור עינב

התרגיל, בניהולו של אלוף (במיל') אודי אדם, מנהל הקמ"ג, דימה נפילות טילים בליסטיים על האזור, כולל תרחישי קיצון של נפגעים. עובדי הקריה תרגלו את הצוות הרפואי במרפאת הקריה, צוות הכיבוי וצוות ההתמודדות עם חומרים מסוכנים. לאחר מכן, תורגלו צוות כיבוי האש, מד?א ופיקוד העורף באזור.

גורם המצוי בפרטי התרגיל הסביר כי השנה, בשונה מתרגילים קודמים, הוחלט להורות לעובדים להישאר בבית מהסיבה שבאירוע אמיתי הכור יעבור להדממה ויושבת. "המטרה הייתה לדמות את מצב האמת ולכן הם נשארו למשך יומיים בבתים, למעט העובדים שלוקחים חלק בתרגיל עצמו שדימה מצב מלחמה הכולל גם נפילות טילים", סיפר הגורם. "הקריה למחקר גרעיני ערוכה לתרחישים מסוג זה ומקיימת תרגילים דומים מספר פעמים בשנה. ככלל, הקריה תעבור להדממה במצבי חירום ולכן העובדים יישארו בבתים. זו אכן הפעם הראשונה שביקשו מהם לא להגיע לעבודה".

כאמור, לאחרונה איימו בכירי הרפובליקה האיסלמית כי אם המערב יתקוף את מתקני הגרעין באירן, הם לא יהססו לתקוף מטרות בתגובה - כולל מטרות ברחבי ישראל, כשהם רומזים לקריה למחקר גרעיני בדימונה. יצוין, כי גורמים בכירים במערכת הביטחון הביעו שביעות רצון מרמת המוכנות הגבוהה של העובדים לתרחישי חירום, כולל רעידות אדמה ומלחמה, במסגרתם עשוי הכור להיפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully