וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: גזר דין לשולה זקן בפרשת רשות המסים

6.6.2012 / 9:14

בית המשפט יקבע את העונש שיוטל על ראש לשכת אולמרט לשעבר ומי שכונתה "האישה חזקה במדינה", שהורשעה בקידום האינטרסים של אחיה ברשות המסים. הפרקליטות דורשת מאסר בפועל

(שידור חי מבית המשפט בירושלים: דניאל בוק)

הבוקר הגורלי של שולה זקן: היום (רביעי) יינתן גזר הדין בעניינה של שולה זקן, ראש לשכתו של אהוד אולמרט לשעבר ומי שכונתה "האישה החזקה במדינה", במסגרת פרשת רשות המסים. זקן הורשעה בניצול מעמדה בלשכת אולמרט בעת כהונתו כשר אוצר, על מנת לקדם את האינטרסים של אחיה, יורם קארשי, אשר ניסה להשיג דריסת רגל ולהשפיע על מינוי בכירים ברשות המסים.

בחודש פברואר האחרון הורשעה זקן בעבירה של הפרת אמונים, לאחר שנקבע כי סייעה במינוי ג'קי מצא לתפקיד ראש רשות המסים ובתמורה, ביקשה להשתמש בכוחו של מצא ולמנות מקורבים שלה ושל אחיה לתפקידים ברשות. לאחר שמצא סירב, ניצלה זקן את כוחה כראש לשכתו של אולמרט כאחראי בפועל על רשות המסים, ומנעה פגישות ביניהם בכדי להפעיל על מצא לחץ להיעתר לדרישותיה.

שולה זקן בעדות במשפט אולמרט, ספטמבר 2011. עומר מירון
הסנגוריה טוענת כי אין תקדים לעונש מאסר על עבירת אמונים. זקן ופרקליטה בפסק הדין/עומר מירון

הפרקליטות דורשת מבית המשפט להטיל על זקן עונש מאסר בפועל. "במכלול הנסיבות, יש לגזור על הנאשמת עונש של מאסר ממשי מאחורי סורג ובריח", אמר התובע בפרשה, יוחאי בן שמואל, בדיון בבית המשפט לפני כחודש.

התובע: הציבור התרגל לגילויי השחיתות הציבורית

"מדובר בהגנה על טוהר השירות הציבורי ועל תקינות עבודת המנהל. ניתן לראות במי שעבר עבירה של הפרת אמונים כמי שבוגד בציבור שנתן לו את האמון". התובע טען אף כי "בית המשפט צריך להתאים את רמת העונש למציאות החיים - הציבור בישראל התרגל ואדיש לגילויי השחיתות הציבורית".

פרקליטה של זקן, לעומת זאת, טען בשלב הטיעונים לעונש כי לא קיים תקדים של הטלת עונש מאסר בפועל על עבירת הפרת אמונים, ותקף את התביעה על התנהלותה מול התקשורת. "אנחנו יודעים מיום ההרשעה שהתביעה תבקש מאסר בפועל, כי עוד לפני שקראה את הכרעת הדין היא התראיינה והודיעה את זה לכל עם ישראל", אמר עורך הדין מיכה פטמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"ניצלה לרעה את מעמדה"

בחודש פברואר, כאמור, דחה בית משפט השלום בירושלים את גרסתה של זקן והרשיע אותה. בהכרעת הדין כתב השופט חיים לי-רן: "גרסתה של זקן ההסברים שסיפקה בעדותה אינם מתיישבים, לעתים קרובות, עם ההיגיון הבריא והפשוט במקרה הטוב, ולוקים בהיתממות או בחמור מכך, במקרה הפחות טוב". הוא הוסיף כי זקן "ניצלה לרעה את כוח תפקידה ומעמדה הרם... כדי למנוע - משיקולים זרים ופסולים שאין דבר ביניהם ובין מילוי תפקידה - קידומה של פעילות שלטונית שראש רשות מרשויות האכיפה ביקש למלאה". כעת יתברר אם בית המשפט יחליט להמשיך את הקו המחמיר של השופט לי-רן ולהטיל על זקן עונש מאסר או שיספק בקנסות ועבודות שירות.

נגד זקן מתנהלים עוד מספר הליכים משפטיים במקביל: היא מואשמת בעבירות מרמה והפרת אמונים בפרשות "ראשונטורס" ו"מעטפות הכסף" במהלך כהונתו השנייה של אולמרט כראש עיריית ירושלים ובתקופת כהונתו כשר התמ"ת, ובמקרה אחר נאשמת בכך שנהגה להאזין באורח שיטתי, בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה, לשיחות רבות שניהל אולמרט, ללא ידיעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully