וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטמון זהב בן אלפי שנים התגלה באזור קריית גת

רמי שני

5.6.2012 / 14:45

בחפירות ארכיאולוגיות התגלו כ-140 מטבעות זהב וכסף עליהם דיוקנאות של קיסרים ששלטו באימפריה הרומית ותכשיטים נוספים שייתכן שהוחבאו על ידי אישה אמידה בזמן מרד בר כוכבא

חדרי מבנה מהתקופה הרומית והביזנטית נחשפו בשבועיים האחרונים בחפירות ארכיאולוגיות של רשות העתיקות באזור קריית גת, ובהם מטמון זהב וכסף בן 2,000 שנה. ייתכן שהאוצר הוטמן בעת מצוקה בתקופת מרד בר כוכבא על ידי אישה בעלת אמצעים. האוצר החבוי התגלה בבור שנחפר באדמה ומולא מחדש בחצר המבנה והוא היה עטוף באריג. כשהסירו הארכיאולוגים את הכיסוי התגלו בתוכו כ-140 מטבעות מזהב וכסף, עליהם דיוקנאות של קיסרים ששלטו באימפריה הרומית, ותכשיטי זהב נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטבעות שהתגלו בחדרי מבנה מהתקופה הרומית והביזנטית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד המטבעות, "המטמון המרהיב כולל תכשיטים מזהב, ובהם עגיל צרוף ביד אמן בדגם של פרח וטבעת עם אבן יקרה ועליה חותם של אלה עם כנפיים ושני מקלות מכסף שייתכן ושימשו לאיפור", סיפר הארכיאולוג אמיל אלג'ם, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות. "המטבעות שנמצאו הם מימי הקיסרים הרומיים נירון, נרווה וטריאנוס, ששלטו באימפריה הרומית בין השנים 54 – 117 לספירה. על המטבעות מתנוססים דיוקנאות של הקיסרים, ובצידם האחר מופיעים תיאורי פולחן הקיסר, סמלי אחוות הלוחמים, ואלים מהמיתולוגיה, כיופיטר היושב על כס או יופיטר מחזיק ברק בידו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully