וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מעריכים: "המשפחה מסתירה זהות רוצח הילד בכפר קאסם"

4.6.2012 / 20:00

בית המשפט הותיר את מוחמד סרסור החשוד ברצח בנו במעצר עד יום רביעי. במשטרה גובים עדויות מהמשפחה, אך גורם המעורה בפרטי החקירה מעלה חששות. "מי שעשה את זה הוא פסיכופת"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה ממשיכים בחקירת הרצח של אנאס סרסור בן ה-10, כשהחשוד המרכזי ממשיך להיות האב, מוחמד, שמעצרו הוארך היום בארבעה ימים בבית משפט השלום ברמלה. גורם המעורה בפרטי החקירה אמר היום כי במשטרה חושדים שקרובי משפחה נוספים יודעים את זהותו של הרוצח ומנסים לחפות עליו. במשטרה גבו עדויות מקרובי משפחה ומתושבים אחרים, אך הגורם מבקש לציין כי "מדובר במשפחה נורמטיבית וטובה. לא משפחה שמעורבת בפשע". עוד אמר הגורם כי לא ידוע שהילד עבר התעללות בעבר, מצד אביו או מצד גורם אחר. "לא ראינו אירוע חמור כל כך בשנים האחרונות. מי שעשה את זה הוא פסיכופת".

הוארך מעצר האב החשוד במעורבות ברצח בנו. שלומי גבאי, קובי אליהו
מעצרו הוארך בארבעה ימים. סרסור/קובי אליהו, שלומי גבאי

במהלך הדיון היום נמתחה ביקורת על מעצר האב, במהלך האבל הכבד על בנו. במשטרה טוענים, עם זאת, כי המעצר מוצדק, וכי מה שעורר את חשדם של החוקרים הן סתירות בעדותו של האב. "אם הגענו למצב שבו אביו של הקורבן נעצר, כנראה היינו צריכים לעשות זאת", אמר נציג המשטרה בדיון. גופתו של אנאס סרסור נמצאה מרחק קצר מאוד מביתו. האב הודיע על היעלמותו למשטרה וחיפושים נרחבים אחריו החלו ביישוב. לבסוף מצאו אותו כמה מתושבי הכפר בין השיחים. האב, שעסק באותה העת בחיפושים, הגיע למקום, ראה את גופת בנו, פרץ בבכי וחיבק אותו.

הלך להביא גבינה ולא חזר

התיק הועבר לימ"ר מרכז, בפיקודו של יגאל בן שלום, שחקרה את בני המשפחה, ביניהם האב. מהחקירה עולה כי בערב הרצח, יצא הילד למכולת בשליחות האב וחזר בתוך מספר דקות. לאחר מכן יצא שוב ולא חזר. האב סיפר כי הבן יצא לבית דודו הסמוך. צוות החוקרים גילה סתירות בדבריו של האב בנוגע להתרחשויות בין השעה שבה יצא לכאורה הילד מהבית לכיוון בית הדוד ב-20:00, לבין השעה שבה דיווח האב על ההיעדרות בחצות, ועד למציאת הגופה.

כעת תמשיך המשטרה לחקור את האב ובמקביל נאספו מצלמות אבטחה ממוסדות סמוכים, בתקווה שתיעדו את הרצח. בנוסף, נטלה המשטרה דגימות DNA מהאב. עם זאת, קיים סיכוי סביר שעל גופו של הילד יימצא DNA של האב, מאחר שהשניים באו במגע יומיומי.

גופת נער נמצאה בכפר קאסם. פאנט
המשטרה נטלה DNA גם מהאב. זירת הרצח בכפר קאסם/פאנט

סנגורו של האב, עורך הדין אנואר פריג', סיכם את הדיון ואמר כי "מדובר בפרשה מזעזעת בכל קנה מידה, אך החומרה של האירוע וההד התקשורתי לא צריך להיות פקטור". נציג צוות החקירה אמר: "אני וחבריי לצוות החקירה לא ישנו טוב מיום שישי. המשטרה לא ממהרת ללחוץ עם האצבע על ההדק, ולא לחתום על אסמכתא לכליאה של אף חשוד".

הקושי ניכר על פניו של האב. הבוקר הוא נראה עייף ועיניו אדומות, ופעמים רבות במהלך הדיון הליט את פניו בידיו. "הוא במצב נפשי קשה מאוד", אמר חבר הכנסת איברהים צרצור, קרוב משפחה. "במקום לחקור בכל הכיוונים ולהביא למעצרם של הפושעים האמיתיים המשטרה בחרה בחלופה הקלה ביותר, ועצרה את האבא", הוסיף. "הוא מתאבל על מות בנו". ראש עיריית כפר קאסם, נאדר סרסור, הוסיף כי "אנחנו מאמינים בלב שלם בחפותו". ראש העירייה ציין את המספר הקטן של פענוחים בתיקי רצח במגזר הערבי, וקרא למשטרה למצות את החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully