וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשו בקנדה שני אירנים עם דרכונים ישראליים?

אח ואחות אירניים שביקשו לקבל מעמד פליט, עומדים במוקד פרשה, במסגרתה אירגן אזרח צרפת את הברחתם מסין לקנדה באמצעות שימוש בלא אחר מאשר דרכונים ישראליים מזויפים

מה הקשר בין אחים אירניים שניסו לברוח מהמדינה, איש עסקים צרפתי ודרכונים ישראליים? התשובה מצויה במקרה מוזר שנידון השבוע בבית משפט בקנדה, שם הורשע אזרח צרפת לאחר שניסה להבריח אח ואחות אירניים לקנדה, כשהם נושאים דרכונים ישראליים מזויפים. התקרית ארעה בחודש נובמבר האחרון, אז נחתה בשדה התעופה בוונקובר טיסת "אייר צ'יינה" שהמריאה מסין, ועליה מייקל ג'ים פרון – שהציג עצמו כאיש עסקים המחלק את זמנו בין צרפת לסין – ושני הצעירים האירניים, אשר עם הגיעם לביקורת הדרכונים בשדה התעופה הגישו בקשה לקבלת מעמד פליט.

על פי הדיווח שהתפרסם ברשת CBC, לאחר הנחיתה בוונקובר נלקח פרון לתשאול ראשוני ברשות ההגירה, כיוון שהגיע לקנדה ללא כל תכניות או הזמנות למקום לינה. בבדיקה נמצאו בתרמילו שני דרכונים ישראלים, אחד על שם "תומר מור" והאחר על שם "נועה שוורץ", בהם השתמשו שני האירניים בכדי לעלות על הטיסה בסין. הוא הכחיש כל קשר לאירוע וטען רק כי פגש את האח והאחות בשוק בסין ו"איפשר" להם לרכוש לו את כרטיס הטיסה, לאחר שהחליט להיכנס לעסקים עמם. "כשנשאל כיצד הגיעו הדרכונים אל תרמילו, הסביר כי הם בוודאי החליקו לתוך התיק מתישהו בזמן הנסיעה", נאמר בהודעה שפרסמו הרשויות הקנדיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת הנוסעים הכירו בסין ועלו על הטיסה יחדיו. מטוס חברת "אייר צ'יינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באותו הזמן, הגיעו לבידוק הראשוני שני בני אדם חסרי כל תיעוד, ותבעו לקבל הגנה מתוקף מעמד פליט", לשון ההודעה. האח והאחות, בני 26 ו-30 בהתאמה, טענו מאוחר יותר כי הם טסו מאירן לסין יחד עם אירני נוסף, אשר סיפק להם את הדרכונים. בסין הופגשו עם האזרח הצרפתי פרון, שעלה עימם למטוס, ולקח מהם את הדרכונים לאחר ההמראה.

מאז המקרה נמצא פרון במעצר, והוא הואשם בחמש עבירות שונות על חוק ההגירה והגנת הפליטים הקנדי, כולל ארגון כניסת בני אדם לקנדה ללא ויזה או דרכון. השבוע, כאמור, הוא הורשע בעבירות המיוחסות לו. העונש המקסימלי בקנדה על הברחת בני אדם הוא מאסר של עשר שנים וקנס של חצי מיליון דולר.

(עדכון אחרון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully