וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידם גיוס תורמי מח עצם - ומת מסרטן ביום ההתרמה

ענת שלו

31.5.2012 / 13:45

יוסי קרכילי, בן 54 ואב לשני ילדים, נכנע דווקא ביום ההתרמה לסרטן הדם ממנו סבל למחלה הקשה. אחיו: "מקווה שיבואו לתרום ויצליחו לעזור לאנשים נוספים באותו מצב".

בשיאו של המאבק, נפל אחד ממנהיגיו: היום (חמישי) מתקיים יום לאיתור תורמי מח עצם לבני העדות העירקית, התימנית, הגיאורגית, הבוכרית, הקווקזית, הכורדית והאתיופית. בעוד יום ההתרמה עצמו צובר תאוצה ומתנהל בדרכו, אחת הדמויות הבולטות של הקמפיין, יוסי קרכילי, חולה סרטן הדם (לוקמיה) מהעדה הגיאורגית, מת דווקא היום בבית החולים וולפסון בעודו ממתין לתרומת מח עצם. בעמותת עזר מציון, המנהלת את יום ההתרמה, קראו לציבור להגיע ולתרום דגימה: "מותו של יוסף, דווקא היום, ממחיש כמה חשוב שתבואו".

יוסף, בן 54 במותו, אב לשני ילדים, נאבק בשמונת החודשים האחרונים בסרטן ובמהלך הקמפיין קרא לציבור להתנדב ולתרום דגימה. "אם תעזרו לי, אני אהיה האדם הכי מאושר והכי עשיר בעולם", אמר באחד הראיונות שנתן ימים ספורים לפני מותו. אחיו של יוסף, סיימון, אמר היום לוואלה! חדשות בכאב כי "זה נורא סימבולי שהתחילו את כל המבצע הזה בגלל יוסי ועוד שלושה אנשים, ודווקא היום הוא נפטר. אני מקווה שהקמפיין הזה יצליח לעורר את המודעות של האנשים, ושהם יבינו שצריך לעזור אחד לשני ולבוא ולתרום, ואולי מישהו שיבוא היום לתרום יעזור מחר למישהו אחר שהיה במצב של אח שלי".

"אנחנו נרעשים מהסמליות והאכזריות שבו אנו נאלצים להיפרד דווקא היום וכל כך מוקדם מיוסף. למדתי להכיר את יוסף לאורך החודשים האחרונים והוא היה אדם אמיץ ותאב חיים", הגיבה לבשורה הקשה ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר מח העצם הלאומי של עזר מציון. "לצערי, הפעם לא הספקנו לסייע לו. בצער רב ובהרכנת ראש המבצע יימשך היום. מותו של קרכילי רק ממחיש עד כמה תרומת עם ישראל למאגר מח העצם היא קריטית", אמרה ד"ר זיסר וקראה לציבור להגיע לתחנות ולהיבדק האם הם מתאימים לתרומת.

לקריאה נוספת
דרושים: תורמי מח עצם מהעדה התימנית והגיאורגית
שאלות ותשובות: כל מה שרציתם לדעת על תרומת מח עצם

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully