וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביערות ובמנהרות: אגוז ו-669 תרגלו פינוי פצועים תחת אש

2.6.2012 / 10:00

היחידה המיוחדת של גולני התארחה בסימולטור של יחידת החילוץ של חיל האוויר. "פיצוצים, רעש של מסוק, חושך", מתאר הפרמדיק א', "ובכל זאת צריך לדעת איך מכינים פצוע למסוק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

לוחמי יחידת אגוז מחטיבת גולני מוגדרים בצה"ל כבעלי המומחיות הגבוהה ביותר ללוחמה בלוחמי החיזבאללה. לשם כך, הם נדרשים להיכרות אינטימית עם הכפרים והעיירות בדרום לבנון ולידע בלוחמה זעירה ובהסוואה. עליהם להיות מסוגלים להילחם בתוך סבך צפוף וביערות, בבונקרים ובמנהרות, בתנאי מזג אוויר קשים. בשבוע האחרון תרגלו לוחמי אגוז, יחד עם לוחמי יחידת החילוץ של חיל האוויר, פינוי פצועים תחת אש באזור שבו מסוק יתקשה לנחות, וזאת במסגרת ההיערכות למלחמה הבאה.

"התפקיד שלי הוא לנסות להתעלם עד כמה שניתן מהלחימה מסביב גם אם יורים עלי, ולטפל בפצועים כמה שיותר מהר ובצורה הכי אפקטיבית שניתן", הסביר סמל א', פרמדיק ביחידת אגוז. "באנו לאימון בסימולטור של יחידת 669 כדי להרגיש ולהבין איך זה הכי קרוב למצב האמת בשטח. אתה שומע פיצוצים, רעש של מסוק, חושך, אתה פועל בלחץ ובצפיפות כדי לטפל בהרבה נפגעים ובכל זאת אתה צריך לדעת איך אתה מכין את הלוחם הפצוע לעלות למסוק - ומהרגע שהמסוק נוחת אין לך שנייה מיותרת. כל לוחם רוצה לדעת שיעשו הכול כדי להציל אותו והאימון הזה מחזק את התחושה שאנחנו מסוגלים".

אימון של 669 ואגוז , מאי 2012. דרור עינב
לוחם אגוז בודק "פצוע". "מהרגע שהמסוק נוחת אין לך שנייה מיותרת"/דרור עינב

לוחמי 669, יחידת החילוץ של חיל האוויר, שתפקידם לפנות פצועים בכל המתארים, כולל חילוצים מהים, טוענים שהקושי העיקרי הוא ההבדל בשפה – בין לוחמי היבשה לאנשי לצוות האוויר. סמ"ר א', לוחם ב-669, סיפר בתום התרגיל: "המסוק מרחף מעל האזור בו נמצא הפצוע ויורים עליו. כולם תחת סכנה והטייס צריך לעשות את הכול בצורה מחושבת ומהירה כדי לצאת ללא נפגעים נוספים. הקושי העיקרי הוא השפה - איך לתאם בין הטייס ללוחם על הקרקע. מה המיקום שלו על הקרקע, מה מצבו של הפצוע ועוד. למרות האיומים מסביב אני מנתק את המוח מהפחדים ומתרכז בדבר אחד: הצלת הלוחמים הפצועים".

סגן מפקד בית הספר ביחידת 669, סרן ר', הסביר כי באימון מיוחד כמו זה שבו השתתפו לוחמי יחידת אגוז, לומדים כל מה שצריך לדעת כדי להיות מוכנים לתרחיש הגרוע מכל. "הצוות הרפואי של יחידת אגוז לומד את כל הפרטים שנדרשים לפינוי מהסוג הזה, איך מגישים את הפצוע למסוק ואיך מעבירים אותו פנימה בצורה הכי נכונה שיש. נלמדים כאן הפרטים הכי קטנים כדי שאם תפרוץ מלחמה נרגיש הכי מוכנים שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully