וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ננסה לשגר קוף לחלל כבר בשבועות הקרובים

משה-חי הגיגת

30.5.2012 / 19:30

ראש מכון החלל אמר כי המיזם לשגר חללית ובה קופי מקוק עולה יפה, וכך גם התכנית לשגר לוויין חדש. הנשיא אחמדינג'ד אמר כי עד 2019, אירן רוצה שיהיו לה גם אסטרונאוטים משלה

לא רק לוויינים - אירן רוצה גם קופים בחלל: ראש מכון החלל האירני הודיע כי ארצו מתכוונת לשגר בחודש הבא חללית ועליה קופי מקוק קטנים. בטהרן אומרים כי מדובר בסנונית ראשונה לקראת שיגורם לחלל של בני אדם.

ראש מכון החלל, חמיד פאזלי, צוטט בסוכנויות הידיעות במדינה באומרו כי חללית המחקר "כאושגר (מחקר) 5" תמריא לחלל כשבבטנה קופים מסוג מקוק רזוס. לדבריו, החללית, שמשקלה 300 קילוגרמים. לדבריו, גם העבודה על הלוויין "פג'ר", אותו מתכוונת ארצו לשגר לחלל בחודש הקרוב, עומדת לפני סיום. "בעתיד הקרוב, לאחר שנעקוף את כל הבעיות, הוא ישוגר לחלל", אמר.

בשנה שעברה, אירן שיגרה לווין מתוצרתה. צפו בשיגור

לפיק, קוף מקוק ששוגר לחלל ב-1996 בחללית הרוסית ביון 11. AP
ההשראה: האם, השימפנזה שיצאה לחלל ב-1995 בחללית האמריקנית "ליטל ג'ו 2"/AP

כבר בסוף שנות ה-90 הצהירה אירן כי היא מעוניינת לשגר לחלל כלים מייצור עצמי לצרכי לוויינות וחקר החלל, ואכן שיגרה בהצלחה כמה מהם. הראשון ששוגר בשנת 2005 היה הלוויין "סינה 1", שהמריא בעזרת יכולות שיגור רוסיות, אולם היה חסר כל ערך מבחינה צבאית או ביטחונית. שיגורו נעשה בעיקר כדי לשמור על מיקומה הטכנולוגי של אירן בשורה הראשונה, לצד שאר מדינות העולם המתקדמות.

עשור של אתגרים

בשנים האחרונות, שיכללה אירן את יכולות הייצור שלה בתחום, כמו גם את יכולות השיגור שלה. בשנת 2009 שיגרה את הלוויין "אומיד", והייתה למדינה התשיעית בעולם, אחרי ישראל, שבידיה היכולת לפעולה עצמית בחלל. ב-2010 צוטט הנשיא מחמוד אחמדינג'אד בערוץ הטלוויזיה האירני באנגלית PRESSTV, באומרו כי אירן מתכוונת לשגר אדם לחלל עד לשנת 2019.

מזה שנה, הופיעו דיווחים באירן לגבי שיגור החללית שתהיה מאוישת בקופים, וכבר בחודש מרץ האחרון, דיווח פאזלי כי ארצו תשלח את הקופים לחלל עד חודש אוגוסט. כעת, נראה כי התוכנית צוברת תאוצה, וכי כבר בשבועות הקרובים תנסה לשגר הרפובליקה האיסלמית את קופי המקוק לחלל, נוסף על הלוויין האירני.

האם אירן ניסתה לקנות טכנולוגייה מחברה ישראלית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully