וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס חדש נחשף באירן: כוון לפגוע במתנגדי המשטר

דניס וטצ'בסקי

30.5.2012 / 18:10

בזמן שהאירנים מנסים להבין מי עומד מאחורי הווירוס "להבה" שתקף מחשבים במדינה, וירוס חדש התגלה בכלי לגלישה אנונימית, בו משתמשים אלפי מתנגדי משטר באירן ובסוריה

יומיים בלבד לאחר הפרסומים בדבר הווירוס "להבה" (FLAME) שתקף בשבועות האחרונים מחשבים ברחבי העולם, ובייחוד באירן, נראה כי גם אירן בעצמה עושה שימוש באמצעים טכנולוגיים נגד מתנגדי המשטר במדינה. בזמן שבאירן ובמדינות רבות שהותקפו על ידי הווירוס מנסים להבין מי עומד מאחורי החדרתו למחשבים, נחשף היום (רביעי) כי כלי לגלישה אנונימית, שמיועד למשתמשי אינטרנט בעולם הערבי, הודבק בווירוס שגנב מידע ממחשבי הקורבנות.

גרסאות זדוניות של הכלי "Simurgh", שבנוסף לשירות הרגיל התקינו גם סוס טרויאני ששלח מידע על הקשות המקלדת במחשב, התגלו על ידי צוות של אוניברסיטת טורונטו במחשבים של משתמשים בסוריה ובאירן. הצוות שמפתח את "Simurgh" כבר פרסם הודעה על כך שמישהו הדביק לתוכנת ההתקנה של השירות שלהם תוכנה זדונית, אך אין לדעת כמה משתמשים נפגעו כבר.

מורגן מרקי-בויר, יועץ טכנולוגי באוניברסיטה שהתראיין בנושא ל-BBC, אמר כי הסוס הטרויאני נוצר במיוחד כדי לתפוס מתנגדי משטר. "אם הוא הותקן על המחשב, צריך להניח שכל החשבונות המקוונים נפרצו, ומומלץ להחליף את כל הסיסמאות מהר ככל הניתן".

"Simurgh" הוא כלי פופולרי במשטרים שאינם מאפשרים לגשת בצורה חופשית לאינטרנט, ועוקבים אחר פעילות הרשת של אזרחיהם. "אלפים רבים משתמשים בשירותי 'Simurgh'", נכתב בבלוג של חברת האבטחה Sophos, "מה שאומר שכנראה יותר אנשים הודבקו בווירוס הזה מאשר בווירוס ה-Flame".

לקריאה נוספת:
איזו מדינה עומדת מאחורי וירוס הריגול המתוחכם?
השר יעלון: ”הווירוס - אמצעי סביר לפגוע באירן”
נתניהו רומז לאירן? ”יכולת הסייבר משפרת ההגנה שלנו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully