וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: תלמידה מצטיינת נעדרה מביה"ס - ונשלחה לכלא

דיאן טרן בת ה-17 עובדת ב-2 משרות כדי לפרנס את אחיה, ולכן נעדרה מלימודיה. שופט שביקש "לעשות ממנה דוגמה" לא התחשב בכך, ושלח אותה למאסר בן 24 שעות - בהתאם לחוק במדינה

למען יראו וייראו: שופט ממדינת טקסס שבארצות הברית שלח באחרונה תלמידת כיתה י"א מצטיינת בת 17 למאסר בן 24 שעות, לאחר שנעדרה מבית ספרה יתר על מידה. כך מדווחות היום (שלישי) רשתות הטלוויזיה המקומיות במדינה בדרום ארצות הברית - שהחוק בה, מסתבר, מתיר להעניש על "הברזה" במאסר. "אם אתה מאפשר לתלמיד אחד להיעדר מבית הספר, מה תעשה בנוגע לשאר? תאפשר גם להם להיעדר?", תהה השופט לאני מוריארטי במהלך הדיון בעניינה של דיאן טרן, תלמידת כיתה י"א בבית הספר התיכון "וויליס", והבהיר כי ברצונו להעביר מסר ליתר התלמידים.

הבריזה ונשלחה לכלא - צפו בכתבת רשת KHOU מיוסטון

טרן, שלצד עונש המאסר גם חויבה על ידי השופט לשלם קנס בסך 100 דולרים, הסבירה את לבית המשפט הסיבה להיעדרויותיה החוזרות ונשנות מבית הספר: לדבריה, נוסף על לימודיה, הכוללים כמה קורסים מתקדמים ברמה של מכללה, היא נאלצת לעבוד בשתי עבודות - משרה מלאה במכבסת ניקוי יבש, ומשרה נוספת, חלקית, כמתכננת חתונות. לכן, לדבריה, לעתים קרובות היא אינה מצליחה להתעורר בזמן לבית הספר ונכנסת לכיתה באיחור, לאחר שרישום הנוכחות כבר נעשה. לעתים, הודתה, היא אף מפספסת יום לימודים שלם בשל תשישות.

טרן, המתגוררת אצל אחד ממעסיקיה, נימקה את הצורך לעבוד במשרה מלאה בכך שהיא נאלצת, לאחר גירושי הוריה, לפרנס את אחיה הגדול, סטודנט באוניברסיטה, ואת אחותה הפעוטה המתגוררת אצל קרובי משפחה. "תמיד חשבתי שהמשפחה שלנו הייתה מאושרת", אמרה טרן בראיון לרשת KHOU מיוסטון, כשהיא ממררת בבכי. חברתה לכיתה דווין היל, אישרה את דבריה: "היא עוברת מעבודה לעבודה, ונשארת ערה אחרי הלימודים עד 7:00 בבוקר".

ואם תהיתם על סמך מה החליט השופט לשלוח את טרן למאסר – הרי לכם התשובה: החוק במדינת טקסס מתיר לתלמידים להיעדר מבית הספר עד עשר פעמים במשך שישה חודשים. טרן, שכבר הוזהרה בעבר לאחר שנעדרה רבות מבית הספר, כנראה החסירה קצת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully