וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים פתחו באש בגבול מצרים: שלושה מסתננים נפצעו

28.5.2012 / 12:27

כוח של יחידת רימון מחטיבת גבעתי זיהה חמושים ומסתננים באזור נטפים ובמקום התפתחו חילופי אש. ארבעה חמושים נמלטו למצרים, המסתננים שנפצעו פונו לבית חולים במצב בינוני

שלושה מסתננים סינים נפצעו היום (שני) באורח בינוני בחילופי אש בגבול ישראל-מצרים. האירוע החל כאשר כוח של יחידת רימון מחטיבת גבעתי זיהה בשעות הבוקר חצייה בגבול המצרי באזור נטפים. הכוח המתין שארבעה חמושים ועשרה מסתננים יחצו את הגבול, יגיעו לשטח הישראלי ואז הפעילו הוראות פתיחה באש.

לאחר שהחשודים לא נענו לקריאות החיילים לעצור, הוחלט לפתוח לעברם באש. גורם צבאי אישר כי במקום התנהלו חילופי אש, במהלכם נמלטו ארבעת החמושים לשטח המצרי ומתוך עשרת המסתננים, נפצעו שלושה מסתננים שפונו לבית החולים עם פציעות מקליעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורמי צבא העריכו כי החמושים אחראים על נתיב ההברחות של מסתננים מאפריקה לישראל.

גורם צבאי בפיקוד דרום מסר כי "באופן די מפתיע המסתננים מהגבול היו פועלים סינים. למרות שהם היו מלווים בחמושים, הצלחנו לתפוס חלק גדול מהם ולהעביר אותם לידי משטרת ההגירה. נודע לנו שהם יגורשו עוד היום חזרה לסין". לפי ההערכות של קצינים בפיקוד דרום, ישנה עוד קבוצה גדולה של סינים שממתינה בשטח סיני לחדור לישראל במטרה לחפש עבודה. הגורם התייחס לליווי החמושים ואמר: "אנחנו מעריכים שככל שתתקדם הבנייה של הגדר נראה היתקלויות של ממש לאורך הגדר. בגלל הגדר החדשה הם יפסידו הרבה מאוד כסף".

בחודש שעבר: שני פצועים בגבול מצרים

בחודש שעבר אירעה תקרית נוספת בגבול מצרים, כאשר שני בני אדם, כנראה מבריחים, נפצעו באורח בינוני עד קשה מירי של חיילי צה"ל בגבול עם מצרים מצפון לאילת. בצה"ל אמרו כי השניים נסעו בג'יפ אזרחי וסירבו להוראות שניתנו להם לעצור כשניסו לחצות את הגבול ממצרים לישראל. ברכבם נמצא ציוד צבאי לאיסוף מודיעין

התקרית אירעה באזור הר שגיא, כאשר כוח של צה"ל שהיה בסיור במקום בצהריים הבחין בגי'פ, מסוג סופה, נע באזור הגבול ומנסה לחצות אותו. החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד קראו לנוסעי הרכב לעצור, ואז פתחו בנסיעה מהירה. הכוח ירה לעבר הרכב, שממנו נפצעו שני נוסעיו.

כמה שבועות לפני כן אירעו שתי תקריות ירי בגבול המצרי. זמן קצר לאחר שעזב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את האזור, שאליו בא לסיור כדי לבחון את הקמת. כוח של צה"ל זיהה שני מסתננים שחדרו ממצרים לשטח ישראל, בין ניצנה לכרם שלום. השניים לא נענו לקריאות החיילים לעצור ולהזדהות, ונפתחה אש לעברם. המסתננים נפגעו ברגליהם, ונמלטו למצרים, יחד עם שני ישראלים שהמתינו להם בשטח ישראל. שם, שוטרים מצרים ירו לעברם והרגו שניים מהם. גורמים רשמיים במצרים דיווחו כי אחד ההרוגים היה בדואי.

לקריאה נוספת
תקרית בדרום: שני בני אדם נורו ונפצעו בינוני-קשה
הגבול בדרום מתחמם: צה"ל הרג מבריח בחילופי אש
חילופי אש בגבול מצרים: שניים נהרגו מאש מצרית

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully