וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש חלילן: העכברושים כבשו מחדש את המלין

העיר המלין בגרמניה התפרסמה כבר לפני מאות שנים. התושבים, שנהנים בדרך כלל מתיירים בשל האגדה המפורסמת, סובלים כעת מאורחים חדשים-ישנים בעירם: מכרסמים טורדניים במיוחד

תושבי העיר המלין (Hameln, ה?מ?ל?ן) שבגרמניה מתלוננים בימים אלה על מגיפה של עכברים וחולדות (עכברושים), הפוקדים מזרקה מרכזית בעיר ומסבים לה נזק. העיר נודעה בשל אגדת העם על החלילן שכישף את עכבריה והטביע אותם בנהר, ולאחר מכן כישף את תושביה - שסירבו לשלם לו בשל שירותיו.

המטרד, לפי יומונים בגרמניה, ניכר במיוחד בשבועות האחרונים בשל גידול מפתיע באוכלוסיית העכברושים, ומאיים על ההכנות לחגיגות 725 שנים לייסוד העיר. לפי החשד, המכרסמים התרבו באתרים המפורסמים של העיר, לשם באים תיירים ומניחים מזון עבור ציפורים. גם לפני ארבע שנים פקדו עכברושים את העיר, אך הם סולקו בעזרת הדברה יעילה.

החלילן מהמלין, איור לספר מ-1900. Hulton Archive, GettyImages
איור לספר על החלילן מהמלין משנת 1900/GettyImages, Hulton Archive

מקור האגדה הוא ככל הנראה לפני מאות שנים, במגיפה אמיתית של עכברושים שפרצה בהמלין שבסקסוניה התחתית, סמוך להאנובר. המגיפה עובדה לאגדה שסופרה בידי מספרים ומשוררים רבים, בהם האחים גרים, ומאז, הפכה העיר אבן שואבת לתיירים – וכעת, גם עיר מקלט למכרסמים הטורדניים. תומס ווהמס, דובר של העירייה, אמר כי בהמלין יש "פיצוץ אוכלוסין" של מכרסמים.

באגדה המקורית, החלילן ניגן מנגינה שכישפה את העכברים והוביל אותם לנהר, שם טבעו. עם זאת, עכברושים דווקא נחשבים לשחיינים טובים למדי, וכנראה שהיום יזדקקו אנשי העיר להדברה מסוג שונה.

גם באלסקה יש גרסה מודרנית של החלילן מהמלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully