וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן מציג ספר הדרכה: כך תזהו "התגלות" מזויפת

לאחר שנים בהם מוצפת הכנסייה באנשים הטוענים כי חזו במריה הקדושה בתכריכים, בכתמי קפה או סתם בשיא היום, פרסם הוותיקן את התקנות המנחות בבחינת המקרים. מה מחפש האפיפיור?

שנים רבות שמאמינים קתולים טוענים כי חזו בדמותה של מריה הקדושה מופיעה במקומות חריגים. בין אם מדובר בהשתקפות שנראתה בתכריכים, בגזעי עץ או בכתמי קפה – ההתגלויות האלו היוו מוקד עניין והשתאות למאות מיליוני הקתולים ברחבי העולם.

אך כעת, עם התפתחות האינטרנט וזרימת המידע, מוצפת הכנסייה באנשים הטוענים כי נחשפו לחזיונות כאלו, ברבים מן המקרים מתוך רצון לפרסום ותו לא. לפיכך, החליט הוותיקן לפרסם "ספר הנחיות" כיצר להעריך את האותנטיות של חוזים אלו ולזהות זייפנים.

למעשה, ה"תקנות אודות אופן הטיפול בבחינת התגלויות או חזיונות משוערים" נכתבו כבר ב-1974, אולם נשארו בשפה הלטינית בלבד ונחשפו למספר מצומם של הגמונים ומומחים לנושא. אתמול (רביעי) העלה הכס הקדוש את ההנחיות לאינטרנט, מתורגמות לאנגלית ולשפות נוספות. ברם, אם ציפיתם לתקנות ברורות ומובחנות, צפויה לכם אכזבה. חלקים רבים מן המסמך הינם מעורפלים בנוסחם ולא ניתנים למדידה מדויקת.

האפיפיור במיסה בכנסיית סנט פטרוס בוותיקן. רויטרס
על המדווח להפגין צייתנות למוסדות הכנסייה/רויטרס

כך, בבחינת הדיווחים נדרשים ההגמונים לנהל "חקירה רצינית" כדי לקבוע "בסבירות גבוהה" האם הממצאים אותנטיים או לא. אבל רוב ההנחיות מתמקדות בבדיקת האדם המדווח – יש להטיל ספק רב יותר באדם בעל מרכיבים שליליים כגון "חיפוש אחר הרווחים", לעומת אדם בעל "קריטריונים חיוביים" כגון "כנות והגינות שבחיים מוסריים". על המדווח להיות גם "מאוזן נפשית" ושיפגין "צייתנות למוסדות הכנסייה". ההתגלות עצמה נדרשת להיות "חסינה מכל טעות תיאולוגית", ולהוביל לתוצאות ממשיות - למשל, שיהיו כאלו שימירו את דתם בעקבות החשיפה אליה.

לא חסרו בעבר שערוריות בנושא. לפני כשנתיים מינה האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בכיר בכנסייה לבדיקת אמיתותה של התגלות מפורסמת אך שנויה במחלוקת בעיירה הקטנה מדג'וגורג'ה שבבוסניה: בתחילת שנות ה-80' נטען כי הבתולה מריה הופיעה בפני מספר ילדים בעיירה, ומאז חזרה והתגלתה כמה פעמים באזור. בעקבות השמועות על החזיונות בעיירה, מאות אלפים נהרו למקום, ועד היום מהווה המקום אחד מאתרי הצליינות הפופולריים ביותר בעולם, עם יותר ממיליון מבקרים בשנה. ההגמונים המקומיים, לעומת זאת, מתנגדים לתופעה והובילו לפתיחת חקירת הוותיקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully