וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: "הקהילה הבינלאומית מחמשת מדינות דכאניות"

בדו"ח השנתי של הארגון הפועל למען זכויות אדם, מצוין כי למעלה מחצי מיליון מתים מדי שנה ברחבי העולם כתוצאה מלחימה. נקודת אור: בעשרות מדינות נערכו מחאות שקראו לצדק

הקהילה הבינלאומית מחמשת מדינות דכאניות, במקום לכונן צדק וביטחון, כאשר במקביל חצי מיליון בני אדם מתים מדי שנה בכל רחבי העולם כתוצאה מאלימות מזוינת - כך קובע הדו"ח השנתי של אמנסטי, המתעד את מצב זכויות האדם ב-155 מדינות ושטחים במהלך שנת 2011, בה מציין הארגון יובל להיווסדו.

הדו"ח מציין כי ההתחמשות ההולכת וגוברת בעולם אינה פוסחת על שימוש בילדים כחיילים, כאשר לפני נתוני האו"ם ישנן 55 קבוצות חמושות וכוחות ממשלתיים העושים שימוש בילדים כלוחמים או ככוחות עזר. עוד מצוין בדו"ח, כי מיליוני בני אדם סובלים מדיכוי אכזרי, נאנסים או נאלצים מבתיהם בשל סכסוכים ואלימות מזוינים, והפרה של זכויות אדם באמצעות נשק קונבנציונלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת ממטרותיו העיקריות של הארגון היא ביטול עונש המוות, נושא אשר רשם התקדמות בשנה החולפת כאשר 21 מדינות הוציאו להורג בשנת 2011, ירידה של למעלה משליש בהשוואה למצב לפני עשור. ברשימה הלא מכובדת הזו "מככבת" סין, אשר מספר המוצאים להורג בה מוערך באלפי בני אדם בשנה. הוצאות פומביות להורג עדיין נהוגות באירן, סומליה, ערב הסעודית וצפון קוריאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ישראל מצוינת בדו"ח, על שהמשיכה בסגר על עזה, האריכה את המשבר ההומניטרי והמשיכה להרחיב התנחלויות לא-חוקיות בגדה המערבית. על פי הדו"ח, הכוחות הישראליים והקבוצות הפלסטיניות החמושות ביצעו התקפות "מידה כנגד מידה" ברצועת עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון מעודד מכיוון המחאות שהתפשטו בכל רחבי העולם, למרות הגבלות על חופש הביטוי ב-91 מדינות יצא הציבור לרחובות במטרה לדרוש דמוקרטיה, חירות וצדק. עם זאת, ממשלות רבות הגיבו באלימות וב-101 מדינות לפחות עברו המפגינים עינויים והתעללויות אחרות כיוון שהפגינו נגד הממשלה. "היעדר המנהיגות הפך למגיפה כלל עולמית בשנה האחרונה, כאשר הפוליטיקאים הגיבו להפגנות באכזריות או באדישות. ממשלות חייבות להפגין מנהיגות ולזנוח את חוסר הצדק על ידי הגנה על חסרי האונים וריסון בעלי העוצמה. הגיע הזמן להעדיף אנשים על לפני תאגידים וזכויות על לפני רווחים", אמר סליל שאטי, מזכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully