וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שרירים: רוסיה שיגרה טיל בליסטי בין-יבשתי

הנשיא החדש-ישן פוטין לא המתין זמן רב כדי להפגין עמדה ברורה בנוגע לסכסוך הטילים מול נאט"ו: הבוקר שוגר בהצלחה טיל שבמוסקבה טוענים שיש לו יכולת לחמוק ממערכות מכ"ם

רוסיה עשתה היום ניסוי בטיל המסוגל, לטענתה, לדמות שיגור של טיל בליסטי בטווח בין-יבשתי. הטיל, ששמו לא נמסר, שוגר הבוקר (רביעי) מבסיס פלסטסק בדרום-מערב רוסיה. דובר בשירותי הטילים האסטרטגיים במוסקבה מסר, בהצהרה משותפת עם דובר משרד ההגנה, כי "הטיל החדש, בעל טווח בין-יבשתי, נועד לחזק את יכולותיה של רוסיה, כולל את יכולתה להתגבר על מערכות הגנה נגד-טילים".

השיגור הוא בבחינת הפגנת שרירים צבאית ראשונה לנשיא החדש-ישן של רוסיה, ולדימיר פוטין, שהושבע לאחרונה לכהונה שלישית. הוא מגיע בתקופה של מתיחות גוברת בין מוסקבה לוושינגטון, ואחרי שפוטין נעדר במופגן מכינוס נאט"ו בארה"ב שאירח הנשיא ברק אובמה.

טיל בליסטי רוסי מסוג SS-27 ("טופול M") במצעד צבאי במוסקבה. מאי, 2012. AP
טיל בליסטי רוסי מסוג SS-27/AP

עם נעילת הכינוס, אמר מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, כי מערכות ההגנה מפני טילים שהציבה הברית הצפון אטלנטית באירופה - שנועדו, באופן רשמית, להגן על טילים אירניים - נכנסו לפעולה מבצעית. נאט"ו ביקשה מרוסיה להשתתף בהפעלת המערכת, אך רוסיה סירבה לכך, בין היתר ברקע מחלוקת גוברת בינה לבין נאט"ו בשל המלחמה באפגניסטן.

טיל בליסטי רוסי מסוג SS-27 ("טופול M") במצעד צבאי במוסקבה. מאי, 2012. AP
שיגור קודם בטיל "טופול". לטענת רוסיה, הטיל ששוגר היום מסוגל "לחצות יבשות"/AP

לאחרונה הודיעה רוסיה כי היא תפרוש בעצמה מערכות טילים-נגד-מטוסים מסוג S-400 באזור קלינינגראד שבמערב המדינה. ה-S-400 היא אחת ממערכות הטילים נגד מטוסים המתקדמות בעולם, והיא הושקה רק ב-2007. המערכות מסוגלות לשגר טילים המגיעים לטווח של 400 קילומטרים, במהירות של עד 12 מאך, וליירט מטוסי קרב, מטוסי מודיעין, כלי טיס נוספים ואף טילים עד לגודל בינוני. על כך, אמר מזכ"ל נאט"ו רסמוסן כי "האיום הרוסי להציב אמצעים נגד המערכת של נאט"ו הוא בזבוז של כסף, נגד אויב דמיוני, שלא קיים".

נאט"ו על הכוונת? רוסיה תפרוש טילים חדישים בגבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully