וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר הפוטושופ האירני: ה"תעודה" של "מרגל המוסד"

משה-חי הגיגת

23.5.2012 / 11:34

הטלוויזיה באירן הציגה לראווה מסמכים שנתפסו אצל מג'יד ג'מאלי פאשי, שהוצא להורג באשמת ריגול למען ישראל וחיסול מדעני תכנית הגרעין. אחת התמונות "הושאלה" מוויקיפדיה

מג'יד ג'מאלי פאשי האירני אמנם הוצא להורג בשבוע שעבר באשמה כי הרג את מדען הגרעין מסעוד עלי מוחמדי בשליחות המוסד, אולם נראה כי סיפורו מסרב לגווע. ביומיים האחרונים, עלו לרשת דיווחים בבלוגים שונים המתפרסמים מחוץ לאירן, שגילו כי בכתבת הטלוויזיה הממלכתית האירנית - שחשפה, לכאורה, את ג'מאלי פאשי - "דרכונו הישראלי" לא היה אלא זיוף "פוטושופ" ברמה נמוכה במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוסד יחדור לאירן עם הדרכון של "ישראל ישראלי"?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבלוגר AZARMEHR, למשל, אף ערך השוואה בין תמונת הדרכון מן הכתבה לתמונת הדרכון הישראלי בערך הרלוונטי בוויקיפדיה, וגילה כי למעשה מדובר בדרכון זהה לחלוטין, שבו רק התמונה השתנתה, והודבקה בגסות על סימני המים של הדרכון. בבלוג "Harry's Place" כתב אחד המגיבים על עניין הזיוף כי "מדובר באמת במשטר של פוטושופ".

צפו בסרטון שהפיצה הטלוויזיה האירנית

ג'מאלי פאשי נעצר בינואר של השנה שעברה במסגרת חשיפת "רשת ריגול" של המוסד. לטענת טהרן, הרשת עמדה מאחורי חיסולו של מסעוד עלי מוחמדי שנה קודם לכן - החיסול הראשון בסדרה של התנקשויות במדעני גרעין בטהרן. סוכנות הידיעות האירנית MEHR דיווחה כי הוא הוצא להורג בכלא אווין בטהרן.

מה עשה ג'אר-ג'אר בינקס באתר שיגור של טילי שיהאב?

בתחילת החודש, סוכנות ידיעות רשמית בטהרן פרסמה בטעות פרודיה שנעשתה על תצלום שפרסמו משמרות המהפכה לפני שלוש שנים. ב-2008, משמרות המהפכה הפיצו תצלום שתיעד, לכאורה, שיגור בו-זמני של ארבעה טילים מתקדמים מסוג שיהאב. עם זאת, לא חלף זמן רב עד שהתגלה שמדובר בזיוף חובבני שנעשה בפוטושופ. הזיוף, שלא היה מוצלח במיוחד, זכה ללעג רב, וכך גם העיתונאים שפרסמו אותו בטעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם סוכנות הידיעות הרשמית MEHR נפלה בפח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הפרודיות המפורסמות שנעשו לתמונה היא עיבוד שבו הודבקו עליו עשרות טילים נוספים, וגם נשתלה בו דמותו של חייזר שהופיע בסרט "מלחמת הכוכבים". ב-4 במאי, סוכנות הידיעות האירנית "מהר", המוגדרת רשמית למחצה, אך משמשת בפועל שופר לעמדת השלטונות בטהרן, השתמשה באותה פרודיה. ככל הנראה, אחד העורכים נטל את התצלום מגוגל מבלי לשים לב שמדובר בזיוף.

אירן הוציאה להורג את "מחסל המוסד" ג'מאלי פאשי
מלחמת הכוכבים באירן: ג'אר ג'אר החייזר משגר טילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully