וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: חוסל גיסו של אסד, מבכירי המשטר

ניר יהב

23.5.2012 / 7:20

בימים האחרונים דווח בכלי התקשורת בסוריה כי סגן הרמטכ"ל הסורי, אסף שווכת, חוסל שלשום על ידי המורדים במהלך פגישה בדמשק. הלילה אישרו גורמים בסוריה את הדיווחים

גורמים בסוריה אישרו לפנות בוקר (רביעי) את הדיווחים מהימים האחרונים, לפיהם גיסו של נשיא סוריה הגנרל אסף שווכת, נהרג מאש המורדים. אתר רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי שווכת, שכיהן כסגן הרמטכ"ל הסורי ובעבר כיהן כראש המודיעין, נהרג שלשום מאש "הצבא הסורי החופשי". עם זאת, האתר טוען כי הידיעה לא אומתה או אושרה על ידי גורמים רשמיים או עצמאיים בסוריה.

לפי הדיווחים, ברחבי הכפר אל-מדחלה – כפרו של אסף שווכת– נתלו דגלים שחורים כאות אבל על מותו של שווכת. אחד מדוברי כוחות המורדים, אבו מועאז, אמר בשיחת טלפון לאתר "אל-ערביה" כי אנשיו הצליחו לחסל את הקצינים "המהווים את צוות ניהול המשבר בסוריה", ובכללם, כאמור, אסף שווכת. לדבריו, חיסולם אירע בעת שנפגשו בדמשק. גורם נוסף מקרב המורדים אישר את הדיווח.

סרטון חובבים שעלה לרשת: בדמשק תולים מודעות אבל לזכר שווכת

האתר דיווח עוד כי נשיא סוריה, בשאר אסד, ורעייתו אסמא, ביקרו אתמול בבוקר בבית החולים "א-שאמי" בבירה דמשק. הביקור, על פי הדיווח, ארך שעתיים ובמהלכו נסגרו עבור הזוג אסד שתי קומות שלמות בבית החולים. בנוסף, נחסמו כל הכבישים המובילים לבית החולים. לא דווח את מי ביקרו השניים בבית החולים.

שלשום, כאמור, הודיעו כוחות המורדים כי הצליחו להרוג את בכירי המערכת הביטחונית בסוריה, ביניהם שר ההגנה, שר הפנים ושר ההגנה לשעבר. אלא שתוך זמן קצר הכחישו השלטונות את הטענות, ושר הפנים ושר ההגנה לשעבר אף הופיעו בכלי התקשורת והכחישו בקולם את הדיווחים. הם האשימו את רשתות הלוויין, כדוגמת "אל-ג'זירה" ו-"אל-ערביה", בהטעיית הציבור והסתה נגד המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully