וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אפרת: פקיד בנק סירב לתת הלוואות למתנחלים

יהושע בריינר

23.5.2012 / 12:36

תושבי ההתנחלות טוענים כי פנו לסניף של בנק ירושלים בבקשה לקבל הלוואה, ולטענתם נענו בשלילה "בשל מדיניות". הבנק מכחיש: "האשראי סורב בשל סיבות הקשורות למדיניות האשראי"

האם בנק ירושלים מסרב לתת הלוואות לתושבי יהודה ושומרון? כך לפחות טוענים בחברה הכלכלית של ההתנחלות אפרת בגוש עציון, שטוענים שנתקלו בתשובה שלילית מצד פקיד בסניף הירושלמי של הבנק. הבנק, מצדו, מכחיש את הטיעונים.

לאחרונה פנו אנשי החברה הכלכלית אל המחלקה העסקית של בנק ירושלים, על מנת שזו תציע ללקוחותיהם הלוואה משתלמת. בקשת ההלוואה נועדה לסייע ברכישת קולטי שמש לתושבים ביהודה ושומרון, ובאפרת חשבו כי בדומה להצעת הלוואה שנותנים בנקים אחרים ללקוחותיהם, גם בנק ירושלים ייתן הצעה משלו. אלא שאז, טוען מנכ"ל החברה, אדמונד חסין, הוא נתקל בתשובה מצד פקיד בכיר בסניף כי "מדיניות הבנק היא לא לתת הלוואות לתושבי יהודה ושומרון". כשביקש את הדברים בכתב, סירב, לדבריו, הפקיד להיענות לבקשתו.

"פנינו לכמה בנקים לצורך מתן הלוואה לתושבי יהודה ושומרון, לצורך קבוצות רכישה של קולטים סולאריים", סיפר חסין לוואלה! חדשות. "רק בבנק ירושלים בקשתנו נתקלה בסירוב, תוך מתן הסבר על כך שהבנק לא נותן הלוואת לתושבי יהודה ושומרון. התשובה הזו חזרה על עצמה מספר פעמים. צר לנו על בנק יהודי, ישראלי, שמתעלם ומתכחש לחלק בלתי מבוטל מתושבי הארץ שלו. הבנייה הכפרית ביהודה ושומרון יכולה להיות מכרה זהב לחיסכון באנרגיה, וההפסד הוא של כולם. אני קורא לכל התושבים לקחת חלק ביוזמה הירוקה על אף צרי העין השונים".

בנק ירושלים: עסקאות רבות בוצעו לתושבי יו"ש

באפרת מדגישים כי הדברים על הסירוב להלוות כספים למתנחלים נאמרה באופן מפורש בשיחות טלפוניות. עם זאת, בבנק ירושלים מכחישים מכל וכל את קיומה של מדיניות שכזאת נגד מתנחלים. "בנק ירושלים מעניק אשראי בהתאם למדיניות האשראי שלו ובכפוף לבדיקה של כל עסקה, והדבר נכון גם לגבי עסקאות ביהודה ושומרון", מסרו בתגובה מהבנק.

"לראיה ניתן לראות עסקאות אשראי רבות שהוא ביצע לתושבי אזורים אלה. גם במקרה המדובר לא אושר האשראי מסיבות הקשורות במדיניות האשראי הכוללת של הבנק (במקרה זה בגלל קוטנן של המערכות) ולא מכל סיבה אחרת. אם הובן אחרת מדברי האחראי בסניף, אנו מצרים על כך ומתנצלים על כל פגיעה שנגרמה", נמסר.

לקריאה נוספת:
מתנחלים: "צה"ל מונע מהרבצ"ר לבוא לכנס באפרת"
האם צה"ל מסייע להרחבת אפרת?
לא צריך בג"ץ: סכסוך שכנים יוביל לפינוי התנחלות?

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully