וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "צה"ל מונע מהרבצ"ר לבוא לכנס באפרת"

יהושע בריינר

5.1.2012 / 20:11

באפרת טוענים שצה"ל ביטל את השתתפותם של תא"ל רפי פרץ ושל קצין החינוך הראשי אלי שרמייסטר בכנס שנערך הערב בהתנחלות: "הצבא משחק לידי הקיצונים". דו"צ: שלחנו לטקס קצינים אחרים

האם צה"ל מנסה למנוע מהמתנחלים להתקרב אל הקצינים הבכירים? מתנחלים שארגנו היום (חמישי) כנס באפרת ברקע הפריצה לבסיס הצבא באפרים, טוענים כי צה"ל מונע מהרב הצבאי הראשי ומקצין חינוך ראשי להשתתף בו. האירוע התכנס תחת הכותרת "הגבול שבין מחאה לעימות", ואליו הוזמנו שני הקצינים, בדרגת תת-אלוף, הרב הצבאי רפי פרץ וקצין החינוך אלי שרמייסטר.

מארגני הכנס, שכבר שוחחו עם שני הקצינים שהביעו את נכונותם לבוא אליו, הופתעו לגלות כי בצה"ל מסרבים לאפשר להם להשתתף בו, ככל הנראה בשל הסערה האחרונה סביב סוגיית שירות החרדים בצבא והדרת הנשים בחברה. בצה"ל אומרים כי השתתפותם של הרב פרץ ושל הקח"ר שרמייסטר מעולם לא אושרה סופית, וכי קצין זוטר יותר נשלח במקומם. אולם, כשמארגני הכנס גילו כי "מחליפם" של שני הקצין הוא סגן אלוף "בלבד", הם לא התירו לו להגיע לאירוע, בו משתתפים עשרות חניכי מכינות קדם צבאיות מכל הארץ, הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי, אלוף במיל' עוזי דיין ואנשי אקדמיה שונים.

הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ בלוויית ישראל טל, ספטמבר 2010. אורי לנץ
הרב הראשי הצבאי, תא"ל פרץ/אורי לנץ

"לצערי הרב, הצבא טועה בכך שאינו מרשה לקציניו הבכירים להגיע, וממשיך לשחק לידיהם של הקיצוניים", אומר הערב ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי. "אם רוצים שהעם יישאר מאוחד סביב הצבא, צריך להראות זאת באמצעות שיח והידברות. הייתה פה הזדמנות לשוחח על הסוגיות החשובות בפני הנוער והרבנים, ונשגב מבינתי מדוע אירוע כזה לא מספיק חשוב לצבא. האירועים בחטמ"ר אפרים, סוגיית הדרת הנשים והנחיות הרמטכ"ל בעניין שירות חרדים נעים על אותו ציר, וחשוב לדבר על הדברים. יש לנו צבא אחד קדוש, ועלינו לשמור עליו, אבל באירוע מסוג זה אנחנו צריכים שיגיעו נציגי הצבא בכירים שמתחברים לתוכן ולא קישוטים".

דובר צה"ל: מעודדים קירוב לבבות בימים אלה

דובר צה"ל מסר בתגובה: "הגורמים האמונים על השתתפותם של קציני צה"ל במופעים אזרחיים דואגים לייצוג מתאים של מפקדים רלוונטים בכל אירוע. כך נעשה גם באירוע זה, בו השתתפו נציגי פיקוד המרכז, העומדים בקשר שוטף עם אנשי ההתיישבות באזור, המארגנים את האירוע. בצה"ל מברכים על קיומו של הטקס, המעודד קירוב לבבות ואחדות בימים בהם אלו נדרשים כל כך ומחזקים את רק המועצה בעשייתו המבורכת למען מטרה חשובה זו".

עוד בנושא
הוארך מעצר פעילי ימין: "פעלו כמו מחתרת בשטחים"
צה"ל: קצינים ונגדים רבים זקוקים להשלמת הכנסה
סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully