וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: קצינים ונגדים רבים זקוקים להשלמת הכנסה

4.1.2012 / 0:27

נתוני אגף כוח האדם מצביעים על נתונים עגומים, ובעקבותיהם הורה סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נווה לדאוג לכך שאנשי קבע לא ירוויחו פחות משכר מינימום. צה"ל הגיש בקשה דחופה לתוספת תקציב

מה עם ביטחון כלכלי? מניתוח נתוני אגף כוח האדם בצה"ל, עולה כי 43% ממשרתי הקבע הראשוני מקבלים השלמת הכנסה, ועל כן הנחה לאחרונה סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, שנגדים בשירות קבע לא ירוויחו פחות משכר מינימום. מהנתונים, שהציג היום קצין בכיר, עולה עוד כי מכל 20 קצינים ונגדים המשרתים בתנאי "קבע ראשוני" – תקופת שירות קצרה המתחילה עם תום שירות החובה - רק שניים מהם יסיימו שירות בקבע "מובהק" וימשיכו לשרת בצה"ל עד גיל הפנסיה. מרביתם מפוטרים מהשירות לאחר זמן. נתון מעניין נוסף מראה כי בשנים האחרונות אוכלוסיית משרתי הקבע מורכבת יותר ויותר מקצינים ונגדים בתנאי "קבע ראשוני" והיום הם מהווים 53% ממשרתי הקבע, זאת בעוד לפני שש שנים רוב אנשי הקבע היו קצינים ונגדים המשרתים בתנאי "קבע מובהק".

בנושא גובה המשכורות בצה"ל, ציין הקצין הבכיר כי אלוף בדרג מבצעי, למעט שני אלופים בפרקליטות הצבאית, מרוויח בממוצע 45,000 שקלים ברוטו לחודש - ורמז כי מחוץ לצה"ל יכול היה כל אחד מהם להרוויח סכום גבוה בהרבה בשל כישוריו. עוד עולה מנתוני אגף כוח האדם כי סעיף השכר מהווה 40% מהתקציב השנתי של צה"ל בעוד במשטרת ישראל תשלום המשכורות מהווה של למעלה מ-70% מתקציבה.

בתוך כך, צה"ל העביר למשרד האוצר בקשה לקבל באופן מיידי 5 מיליארד שקלים. לדברי קצין בכיר, הצבא חייב לקבל את המענה הזה בתוך חודש - אחרת תיפגע באופן ישיר ההתנהלות השוטפת בתחום האימונים, הביטחון השוטף והחלפים. על פי בקשת הצבא יש שתי חלופות העשויות להביא לפתרון בטווח המיידי. אפשרות אחת היא העברת סכום של 1.5-2 מיליארד שקלים כבר בשבועות הקרובים, ואילו האחרת היא אישור התכנית הרב-שנתית של צה"ל - 'חלמיש' - ועל בסיס התקציב שלה למשוך מוקדם 2 מיליארד שקלים כבר לשנת 2012.

עוד בנושא
נתניהו: קיצוץ רוחבי עבור חינוך חינם מגיל שלוש
סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי
צה"ל דורש עוד 7 מיליארד: "יכולת התמרון נפגעה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully