וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דורש עוד 7 מיליארד: "יכולת התמרון נפגעה"

פנחס וולף

2.1.2012 / 16:56

ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון תדרך היום את חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וציין כי נדרשת תוספת תקציבית כדי להיאבק עם ריבוי טילי הנ"ט אצל האויב. "נדרשת השקעה עצומה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ניסיון נוסף של צה"ל להגדיל את תקציבו על חשבון משרדים אחרים? ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון של צה"ל, תת-אלוף גיא צור, השתתף היום (שני) בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, והציג תמונת מצב מדאיגה אודות יכולת הפעלת כוחות היבשה של צה"ל בעת לחימה – כמו גם פתרונות אפשריים. "יכולת התמרון הצה"לי נפגעה מאוד, בשל כמות טילי הנ"ט אצל האויב. נדרשת השקעה כלכלית עצומה כדי להביא לשיפור יכולת ההגנה, ונדרשת גם השקעה כלכלית עצומה בפיתוח יכולת הסייבר של צה"ל. סך הכל הדרישה הכלכלית כדי לעמוד ביעדים עומדת על שבעה מיליארד שקלים".

דבריו של צור מתקבלים רק פחות משבוע אחרי שהוועדה המשותפת לתקציב הביטחון כבר אישרה תוספת תקציב של 1.65 מיליארד שקלים, מעודפי התקציבים של משרדי ממשלה שונים. ההחלטה התקבלה למורת רוחו והתנגדותו של יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה), שאמר אז כי "היום נקבר דו"ח טרכטנברג, נקברו המלצותיו ונסתם הגולל על החלום לצדק חברתי וחלוקתי בזמן כהונת הממשלה הזו. לחברי הקואליציה יש רוב אוטומטי בוועדה ודרישת הממשלה לתוספת תעבור. אבל לקואליציה הזו אין לב, אין לה חמלה ואין בה נשמה יתרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"הסיכוי לסנקציות משתקות נגד אירן - נמוך"

"ממשלת ישראל העדיפה באופן גורף את תקציב הביטחון על פני חיזוק החוסן החברתי של אזרחי מדינת ישראל", אמר מופז. "האופן שבו מתנהלת הממשלה והעומד בראשה בכל הנוגע לתקציב הביטחון הוא שערורייה בפני עצמה. התרעתי על כך. הרחק מאור השמש, בלחיצת יד מאחורי דלתות סגורות מאושרות תוספות במאות מיליונים. מערכת הביטחון מרשה לעצמה לשלם ולהתחייב על סכומי עתק עוד בטרם קיבלה אותם ובטרם אושרו. ראש הממשלה ושר האוצר נותנים לזה יד".

לפי ההחלטה 124 מיליון שקלים יועברו מגמלאות ופיצויים, 69 מיליון ממשרד הרווחה, 11.8 מיליון ממשרד הבינוי והשיכון, 10 מיליון מהמשרד לקליטת עלייה, 23 מיליון ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, 63 מיליון מחוק חיילים משוחררים, 100 מיליון מרזרבה לאסונות טבע, 35 מיליון מהוצאות פיתוח, 8 מיליון מרשות המים, 2 מיליון ממשרד התקשורת, 15 מיליון ממשרד התיירות, 22 ממשרד החקלאות ו-113 מביטוח לאומי וממקורות נוספים.

בישיבה שנערכה היום השתתף גם שר הביטחון, אהוד ברק, שהתייחס למאבק בתכנית הגרעין של אירן. ברק אמר כי הסיכוי להבשלת "סנקציות משתקות" נגד אירן הוא נמוך, אך ציין כי תהליך של הגברת הלחץ בכל הקשור למגזר הנפט ועל הבנק המרכזי, והתבטאויותיהם של שר ההגנה והרמטכ"ל האמריקאים מעלים את רף הלחץ בטהרן.

עוד על תקציב הביטחון
הוועדה אישרה: 1.65 מיליארד שקל יועברו לביטחון
יוקר מחיה? עוד 780 מיליון שקלים לתקציב הביטחון
”התנהלות תקציב הביטחון בעייתית - ולא מהיום”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully