וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול ביפן: המגדל הגבוה בעולם נפתח למבקרים בטוקיו

בגובה הכפול מזה של מגדל אייפל ובעלות השקעה של 820 מיליון דולרים, נחנך ה-Skytree ומפעיליו צופים כי 32 מיליון תיירים יפקדו אותו בשנה הקרובה. "יהפוך לאחד מסמלי יפן"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

בתום ארבע שנות בנייה, נפתח היום (שלישי) למבקרים המגדל הגבוה ביותר בעולם - שזכה לשם "Skytree" ("עץ השמיים", בתרגום חופשי) - בטוקיו, בירת יפן. 8,000 בני אדם, רובם אנשי עסקים, הגיעו להתרשם מהבניין המתנשא לגובה 634 מטרים ואשר בו הושקעו כ-820 מיליון דולרים.

"אני שמח שהשלמנו את הבנייה בלי אף תאונה ובלי להיפגע משום אסון", אמר יושיזומי נזו - נשיא "TOBU", שהייתה אמונה על בניית המגדל - בהתייחסו לרעידת האדמה החזקה שפקדה את מזרח יפן. המבקרים שזכו להגיע ליום ההיסטורי, לא נמנעו מהשוואות בין המגדל החדש לבין אחד מסמליה הוותיקים של בירת יפן, מגדל טוקיו.

ה-"טוקיו סקיי טרי", המגדל הגבוה בעולם. יפן, מאי 2012. רויטרס
ארבע שנות בנייה והשקעה של 820 מיליון דולרים. "עץ השמיים" בטוקיו/רויטרס

"החלל פה גדול הרבה יותר מאשר במגדל טוקיו", אמר איש עסקים שהגיע לחנוכת הבניין. לדברי מבקרת אחרת, המגדל "יהפוך ללא ספק לאחד הסמלים הגדולים של יפן".

מדובר, כאמור, במגדל הגבוה בעולם אך על אף שהוא גבוה פי שניים ממגדל אייפל, מדובר רק בבניין השני בגובהו בעולם, כשאת פסגת דירוג הבניינים כובש הבורג' ח'ליפה בדובאי, עם גובה של כ-830 מטרים. עם זאת, גם הסגנות בקטגוריה זו לא צפויה לפגום ביוקרתו של "עץ השמיים", כאשר מפעיליו צופים כי 32 מיליון מבקרים יפקדו אותו בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully