וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יגיש את דו"ח השריפה בכרמל תוך 3 שבועות

גלעד גרוסמן

22.5.2012 / 18:46

ייתכן שגם הדו"ח בפרשת הרפז יפורסם במועד המתכונן - עוד טרם מועד סיום כהונתו של מיכה לינדנשטראוס בחודש יולי. אדם התפרץ לעבר המבקר בכנס אילת: "חרצת את גורלו של גלנט"

"אם אלוף-משנה ארז וינר ימשוך את עתירתו לבג"ץ, יתכן שהדו"ח בפרשת הרפז יפורסם במועד המתוכנן, כלומר לפני סיום כהונתו של מבקר המדינה הנוכחי", כך אמר הערב (שלישי) המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בתום דיון בכנס לשכת עורכי הדין באילת. מבקר המדינה הוסיף כי הוא מעריך שהדו"ח הסופי בנוגע לשריפה בכרמל יוגש בתוך שבועיים עד שלושה שבועות מהיום.

פרקליטו של לינדנשטראוס, עו"ד דוד ליבאי, דן הערב עם עורכי הדין של אל"מ וינר בעתירה הנוגעת לפרשת מסמכי הרפז. אל"מ וינר עתר לבג"צ, באמצעות עו"ד אודי בן אליעזר ועו"ד עודד סבוראי, נגד החלטת מבקר המדינה שלא להעביר לידיו חומר ומסמכים מחקירת הפרשה, אותם ביקש לצורך התגוננותו בפני מסקנות הדו"ח, שבו צפויה להימתח ביקורת על בכירים בלשכות שר הביטחון ברק והרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. עו"ד ליבאי, אמר בתום המפגש "אנחנו מקיימים מגעים תוך הידברות. אני ביקשתי לברר מה חיוני להם, ובקרוב נגיע להבנה ולסיכומים"

במהלך נאומו היום בכנס, סירב לינדנשטראוס להתייחס לנושא הרפז, אולם אמר לאחר מכן כי ניתן למצוא פתרון שיוביל לכך שהדו"ח הסופי בפרשה יוגש בקרוב. הוא התייחס גם לעובדה שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע שלא ייצגו בעתירה, ואמר כי יש מחלוקת בין השניים, והוא מאמין שבקרוב הם ייפגשו וילבנו אותה.

"השחיתות של היום לא דומה ללפני 30 שנה"

במהלך הדיון, שעסק בסמכות המבקר לקבל החלטות אישיות בנוגע לאחריות של אישי ציבור למחדלים שונים, אמר לינדנשטראוס כי הוא היה רוצה יותר סמכויות. "הסמכויות שיש לי אינן מספיקות. לכן אנחנו מחפשים אותן ביותר תחומים, והתחום המרכזי בו הצלחנו הוא אמון הציבור. יש אמון מלא במבקר, לא בי אישית, אלא בכל עובדי המשרד שכבר עשרות שנים עסקו בביקורת", אמר. הוא הוסיף כי הטלת אחריות אישית נעשית רק במקרים נדירים, בהם יש חשש שהישארותו של עובד ציבור בתפקיד תהווה פגיעה באינטרס הציבורי. "השחיתות של היום לא דומה ללפני 30 שנה", אמר. "הביקורת אז לא התאימה לביקורת שצריכה להיות היום. היום צריך ביקורת חדה מאוד, כידון. אם זה לא יהיה כידון לא תהיה ביקורת ואז אין דמוקרטיה".

בשלב מסוים התפרץ אחד מיושבי האולם לעבר לינדנשטראוס, ואמר לו שהוא חרץ את גורלו של יואב גלנט, מי שנבחר לרמטכ"ל. "לצערי לא חרצנו גורלות של אנשים", השיב לינדנשטראוס. "לצערי, פרשת הירשזון היא היחידה. לגבי פרשת גלנט, זו היתה פנייה אליי מהיועמ"ש, לא שאני פניתי ליועץ. בדקנו ומצאנו את מה שמצאנו. אחריות אישית היא תרומה חשובה למלחמה שלנו בשחיתות הציבורית ובטוהר המידות. זו הצלחה גדולה שתוביל אותנו קדימה בביעור אותם קינים שעוד נשארו של שחיתות", אמר לינדנשטראוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully