וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת המתכונת בבליך: התלמידים נגד בחינה חוזרת

ענת שלו

22.5.2012 / 16:02

מאות מתלמידי התיכון היוקרתי זועמים על האפשרות שייבחנו בשנית, בשל גניבת עותקים של הבחינה המקורית ומכירתם. "למה אני צריך להיענש על מה שעשו אחרים?", אמר אחד התלמידים

בתיכון בליך שברמת גן עדיין סוערות הרוחות לאחר יציאתה לאור של פרשת מכירת בחינת המתכונת בלשון, אשר עותקים שלה נגנבו בידי תלמידי כיתות י"ב ונמכרו לתלמידי י"א, שנבחנו בה ביום ראשון. בעוד שהמורים שרויים בהלם על שבתיכון היוקרתי התרחש מעשה מסוג זה, התלמידים, מצדם, מתקוממים על כך שייאלצו להיבחן שוב בבחינת המתכונת בגלל "כמה תלמידים שסרחו".

"למדתי המון לבחינה הזאת ואין לי שום קשר למי שגנב, מכר או קנה את הבחינה, ואני לא מבין למה אני צריך להיבחן שוב ולהיענש על משהו שעשו אחרים", אמר א', תלמיד כיתה י"א בתיכון. "הם אומרים שזה אמצעי זהירות, שהם לא יודעים מי נחשף למתכונת ומי לא, אז שיעשו לנו בדיקות פוליגרף או משהו. גם ככה יש לנו הרבה על הראש עם כל בחינות הבגרות והמתכונות האחרות שיש לנו, אז לעשות שוב את אותה הבחינה זה ממש לא לעניין".

א' לא לבד – כ-400 תלמידים נוספים משכבת י"א, שנבחנו ביום ראשון האחרון, העלו עצומה לדף פייסבוק, ובה הם דורשים שלא לקיים פעם נוספת את הבחינה ולהתחשב בתוצאות בחינת המתכונת שהתקיימה.

כותבים בחינה. ShutterStock
מאות תלמידים מחו נגד בחינה מחודשת: "למה אני צריך להיענש על דבר שעשו אחרים?"/ShutterStock

ד', אף היא תלמידת כיתה י"א, מסכימה עם א'. "זה דבר חמור מה שעשו וכולנו מסכימים עם זה, אבל כמו שהמורים שלנו יודעים שיש תלמידים שבטוח לא היו מעורבים בזה, אז צריך לתת לנו את הקרדיט שמגיע לנו". לדבריה, הפיתרון הוא "למצוא ספציפית את מי שעשה את זה ולא להעניש את כולם קולקטיבית. אני לא מאמינה שאני צריכה פעמיים בשבוע להיבחן באותה בחינה עם כל העומס שיש לנו בגלל כמה חבר'ה שעשו בלגן. בלית ברירה אני אבחן אם לא יקבלו את הפנייה שלנו, אך אעשה זאת בלב כבד". היא עוד הוסיפה: "לא צריך לתת לכמה תלמידים בעייתיים להרוס לכולם".

"יש על התלמידים לחץ שעשוי להיות הגורם לגניבה"

המורים בבליך, כאמור, עדיין מתקשים לעכל את העובדה שנגנבו עותקים מבחינת מתכונת בתיכון היוקרתי. "התלמידים פה טובים בסך הכל, ואני וחבריי המורים ממש בהלם מכל המקרה הזה", אמרה אחת המורות. "אני מבינה את התרעומת שנוצרה בקרב התלמידים מכך שהם צריכים להיבחן שוב אבל אין ברירה, אין לנו שום דרך לקבוע מי נחשף לבחינה ומי לא, וחייבים לנקוט אמצעי זהירות", הסבירה.

אותה מורה הביעה ביקורת מרומזת על הלחץ שנוצר על תלמידי התיכון להוציא ציונים טובים בבחינות רבות בתקופה כה קצרה, לחץ שעשוי היה לגרום לאירוע יוצא הדופן. "אין כל ספק שמדובר במקרה חמור מאין כמוהו, שיש לטפל בו ביד קשה - והנהלת בית הספר פנתה למשטרה כדי לטפל בעניין - אבל צריך גם לחשוב על מה שעומד מאחורי זה". לדבריה, הלחץ אותו חשים התלמידים אינו חדש: "בתי הספר כבר מזמן הפכו לבתי חרושת לציונים, יש כל כך הרבה לחץ על התלמידים הצעירים להגיע להישגים רבים בזמן כה קצר, שהלחץ עשוי היה לשבור מספר צעירים באופן מובן – לא מקובל, אבל מובן".

"אני חושבת שבמערכת החינוך צריכים לעשות קצת חושבים באשר לדרך בה הם רוצים שבתי הספר ייראו", הדגישה המורה, שאף התייחסה לרפורמות העשויות לסייע בעניין: "אני יודעת ששר החינוך דיבר על ביטול כמה מהבגרויות בעבר ואני מעודדת את הכיוון הזה. בית הספר צריך גם לחנך וללמד, לא רק ללוות ממבחן למבחן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully