וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שלישית בהיסטוריה: קפץ במפלי הניאגרה ושרד

האיש, שניסה כנראה להתאבד, שרד את הנפילה מגובה 53 מטרים באחד המפלים הגדולים בעולם, אך נפצע באורח מסכן חיים. במבצע מורכב, הוא חולץ באמצעות מנוף. רק שניים שרדו לפניו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

אדם שקפץ אל תוך מפלי הניאגרה - ככל הנראה בניסיון התאבדות - הצליח אתמול (שני) בדרך פלא לשרוד את הקפיצה בחיים, גם אם הוא סובל מפציעות קשות. מדובר באדם השלישי אי פעם שמצליח לשרוד בחיים את הנפילה מגובה 53 מטרים במפלי הענק שבגבול ארצות הברית-קנדה, ללא ציוד מיגון.

מנוף מושה מהמים אדם שקפץ אל מפלי הניאגרה ושרד בחיים, 21 במאי 2012. AP Photo/Jared Fisk, AP
החילוץ במפלי הניאגרה, אתמול/AP, AP Photo/Jared Fisk

עדי ראייה דיווחו כי האיש, כבן 40, ששמו לא פורסם, נצפה מטפס מעל המעקה על שפת הצד הקנדי של המפל, הנקרא "מפל הפרסה", וקופץ באופן מכוון אל המים. שניות לאחר מכן, בצבץ ראשו מהמים במפלס התחתון, והוא הצליח לצוף בכוחות עצמו אל החוף. מהמשטרה הקנדית נמסר כי בהגיעו לחוף, הוא "התמוטט בתוך מים שהגיעו למותניו". בהנהלת הפארק אמרו כי מזלו הגדול של האיש היה שהוא נלכד בזרם צדדי שמשך אותו לחוף, ולא בזרם המרכזי - שבו היה נסחף במורד הנהר.

26 מיליון ליטר מים בשנייה

כוחות הצלה שהוזעקו למקום וטיפסו במורד המצוק הסלעי הגיעו אליו מקץ כשעתיים, ובמשך כחצי שעה התנהל המבצע שבו הוצמד לאלונקה והונף באמצעות מנוף בחזרה אל המפלס העליון. הכבאים סיפרו כי הוא היה בהכרה ושוחח עמם בתחילה, אך לאחר מכן השתתק. לאחר החילוץ הוא הוטס במסוק לבית חולים בעיר המילטון הסמוכה, משם נמסר כי הוא במצב קריטי וסובל מפציעות מסכנות חיים בחזהו, הכוללות צלעות שבורות ופגיעה בריאות. המשטרה חוקרת כיצד הצליח לטפס על הגדר ולחמוק מהאבטחה.

מנוף מושה מהמים אדם שקפץ אל מפלי הניאגרה ושרד בחיים, 21 במאי 2012. Jared Fisk, AP
סובל מפציעות בצלעות ובריאות. הקפוץ מחולץ/AP, Jared Fisk

מפלי הענק בצורת פרסה הם הגבוהים מבין שלושת המפלים המרכיבים את מפלי הניאגרה, מהמפלים הגדולים בעולם מבחינת נפח המים העובר בהם - העומד על כ-2.6 מיליון ליטרים בשנייה. לאורך השנים ניסו רבים לקפוץ במורד המפלים - חלקם כניסיון התאבדות וחלקם כניסיון פעלול - ורובם מתו. הראשונה, ככל הידוע, ששרדה את הנפילה בחיים, היא אנני אדיסון טיילור ב-1901 - שקפצה בתוך חבית. ב-1960, הצליח למרבה התדהמה רוג'ר וודוורד בן השבע לשרוד את הנפילה כשחגורת הצלה לגופו, לאחר שסירה בה שט התהפכה במפלס העליון והוא נסחף מטה.

אולם עד המקרה הנוכחי, רק שני בני אדם הצליחו לשרוד את הנפילה ללא כל אמצעי מיגון - שניהם בנסיונות התאבדות שכשלו. הראשון היה קירק ג'ונס, מוכר חלקי חילוף למכוניות ממדינת מישיגן בארה"ב שאיבד את עבודתו. השני היה קנדי בן 30 שניסה להתאבד במרץ 2009.

מנוף מושה מהמים אדם שקפץ אל מפלי הניאגרה ושרד בחיים, 21 במאי 2012. Jared Fisk, AP
"לא נראה בשום פנים ואופן שזה היה כל דבר מלבד ניסיון התאבדות"/AP, Jared Fisk

גם במקרה הזה, אומרים ברשויות הפארק שלא נראה כי מדובר היה בניסיון לבצע פעלול מסוכן. "בהתבסס על עדי הראייה וצילומי האבטחה, לא נראה בשום פנים ואופן שזה היה כל דבר מלבד ניסיון התאבדות", אמר סרג'נט כריס גלאגר ממשטרת פארק ניאגרה, בראיון לרדיו WIVB בעיר באפלו הסמוכה.

המקרה התרחש מספר שבועות לפני אירוע גדול המתוכנן להתקיים במפלים: אמן ההליכה על חבל, ניק וולנדה, מתעתד ללכת על חבל המתוח בין שני הצדדים, האמריקאי והקנדי, לאחר שהצליח לשכנע את הרשויות בשתי המדינות לחרוג פעם אחת מהחוקים האוסרים על ביצוע פעלולים במקום.

מנוף מושה מהמים אדם שקפץ אל מפלי הניאגרה ושרד בחיים, 21 במאי 2012. Jared Fisk, AP
בעוד כמה שבועות אמור אמן פעלולים ללכת כאן על חבל/AP, Jared Fisk

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully