וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: בת 106 נמחצה במיטתה, מפעלי פרמזן הושמדו

כוחות ההצלה עדיין מחפשים ניצולים תחת ההריסות בכמה ערים בצפון איטליה, אחרי רעש האדמה שפקד את המדינה לפנות בוקר, שגבה שישה הרוגים. האפיפיור נשא תפילה למען הקורבנות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

רעש האדמה שהכה לפנות בבוקר (ראשון) בחלקים הצפוניים של איטליה הוא החזק ביותר שהורגש במדינה זה שלוש שנים, מאז הרעש בעיר ל'אקווילה, שהביא למותם של כמעט 300 בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפחות שישה בני אדם נספו כשנקברו תחת ההריסות, ועשרות נפצעו. אלפים נמלטו מבתיהם ומאות בניינים ניזקו בכמה ערים, בהם מבנים היסטוריים בני מאות שנים. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 נשא תפילה בוותיקן למען הקורבנות, וברומא, הממשלה אמרה כי היא שוקלת להכריז על מצב חירום באזורים שנפגעו. ראש הממשלה, מריו מונטי, הודיע כי יקדים את שובו לאיטליה מארצות הברית.

נזקי רעידת אדמה בערים סנט אגוסטינו ומודנה בצפון איטליה. מאי, 2012. AP
מהגר ממרוקו שעבד במשמרת לילה במפעל נהרג כשנפגע מאבן גדולה/AP

בין המתים אישה בת 106, שקורה כבדה מחצה אותה בעת שישנה במיטתה. בבונדאו, מהגר ממרוקו שעבד במשמרת לילה במפעל נהרג כשנפגע מאבן גדולה. כמה תושבים לקו בלבם.

נזקי רעידת אדמה בערים סנט אגוסטינו ומודנה בצפון איטליה. מאי, 2012. AP
האדמה רעדה לפנות בוקר, 4 דקות אחרי השעה ארבע, בעת שרוב התושבים עדיין ישנו/AP

רשויות החירום מעריכות כי עד 3,000 אנשים יאלצו להיעדר בימים הקרובים מבתיהם, שניזוקו בשל הרעש. האדמה רעדה לפנות בוקר, 4 דקות אחרי השעה ארבע, בעת שרוב התושבים עדיין ישנו. עוצמת הרעש הייתה שש דרגות בסולם ריכטר, וכמה רעשי משנה ליוו אותה, החזק שבהם היה בעוצמה 5.1. רעש נוסף הורגש כמעט 12 שעות לאחר מכן.

נזקי רעידת אדמה בערים סנט אגוסטינו ומודנה בצפון איטליה. מאי, 2012. AP
הרעד הורגש עד לגבול עם סלובניה, וחוות רבות ניזוקו/AP

מוקד הרעש היה ליד העיר מודנה, אך הורגש היטב גם בערים בולוניה, פררה, רוביגו, ורונה ומנטואה. הרעד הורגש עד לגבול עם סלובניה, וחוות רבות ניזוקו. בין היתר, הושמדו כמה מפעלים המייצרים גבינת פרזמן, והושמדו 200 אלף גלגלי גבינה ענקיים. איגוד הגבנים הלאומי של איטליה מסר כי לבעלי המפעלים באזור נגרם נזק הנאמד בכ-250 מיליון אירו.

נזקי רעידת אדמה בערים סנט אגוסטינו ומודנה בצפון איטליה. מאי, 2012. AP
נזקי רעידת אדמה בערים סנט אגוסטינו ומודנה בצפון איטליה. מאי, 2012/AP
מגדל "סן פליצ'ה סול פנארו" בעיר מודנה, שניזוק ברעש אדמה שפקד את צפון איטליה, 20 במאי 2012. צילום חובבים שהועלה לטוויטר, רויטרס
מגדל "סן פליצ'ה סול פנארו" בעיר מודנה, שניזוק ברעש אדמה שפקד את צפון איטליה, 20 במאי 2012/רויטרס, צילום חובבים שהועלה לטוויטר
נזקי רעש אדמה בעיירה פינאלה אמיליה, צפון איטליה, 20 במאי 2012. רויטרס
נזקי רעש אדמה בעיירה פינאלה אמיליה, צפון איטליה, 20 במאי 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully