וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בביה"ס באיטליה: זוהה חשוד, "לא מהמאפיה"

חוקרי הפיגוע בו נהרגה בת 16 בעיר ברינדיזי זיהו חשוד בסרטון אבטחה. לפי כמה דיווחים, נעצרו כבר שניים - אחד מהם חייל לשעבר. "מדובר במעשה טרור מבודד - המניע לא ברור"

מי עומד מאחורי הפיגוע בו נרצחה אתמול (שבת) מליסה באסי בת ה-16 ונפצעו עוד עשרה תלמידים, מחוץ לבית ספר בדרום איטליה, ומה הייתה מטרתו? תשובות לשאלות הללו טרם התקבלו, אולם המשטרה בעיר ברינדיזי כבר הודיעה כי זיהתה חשוד, שנצפה בסרטון מצלמת אבטחה מזירת האירוע. לפי דיווחים בלתי רשמיים בתקשורת באיטליה, נעצרו כבר שני חשודים בביצוע המעשה, אחד מהם חייל לשעבר שתואר כבעל "ידע באלקטרוניקה".

בדבר אחד כבר מסכימים באיטליה: אף שהחשד המיידי לאחר הפיגוע נפל על הפשע המאורגן, זכר למקרים דומים מהעבר - בפועל, כנראה שהפעם לא הייתה המאפיה מעורבת. "נראה שזו עבודה של אדם בודד", אמר היום בצהריים מרקו דינאפולי, התובע הכללי בעיר שעל חוף הים האדריאטי, המוביל את החקירה. "ההערכה ההגיונית ביותר היא שמדובר במקרה מבודד, כנראה ללא קשר למאפיה. אמנם לא ניתן לפסול זאת, אבל כרגע זה נראה בלתי סביר. בשלב זה, אנחנו לא מצליחים להבין את המניע למעשה הנפשע".

פיגוע בבית ספר בברינדיזי איטליה. AP, AP
זירת הפיגוע מחוץ לבית הספר, אתמול/AP, AP

הוא הבהיר כי החשוד כבר זוהה, אולם לא אישר את הדיווחים על מעצר חשודים. לדבריו, בידי המשטרה יש סרטון וידאו "משמעותי", ממנו עולה כי אדם אחד הניח את מטען החבלה, שהתפוצץ מאוחר יותר בזמן שבמקום התאספו תלמידים שהמתינו להסעה.

אלפים הפגינו נגד האלימות

בעיתון המוביל "קוריירה דלה סרה" דבקו היום בדיווח לפיו שני חשודים כבר נעצרו, לאחר שזוהו בסרטוני האבטחה. "לפי חקירת המשטרה עד כה, מדובר במעשה טרור", נכתב בעיתון - אולם הכותבים לא ידעו לומר טרור על איזה רקע. עוד נמסר כי חיפוש נערך בבתיהם של שני החשודים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיגוע בבית ספר בברינדיזי איטליה. AP, AP
כוחות במקום הפיגוע/AP, AP

הפיגוע העמיד את איטליה בהלם, כשבכלי התקשורת מיהרו להיזכר בפיגועים מהעבר, ובעיקר בתקופת הדמים של שנות ה-70 וה-80, שהיו זרועות בהתקפות טרור של ארגונים קיצוניים הן מימין והן משמאל, ובמעשי טבח של המאפיה. אמש אף יצאו אלפי אנשים באופן ספונטני לרחובות הערים הגדולות במדינה, והפגינו נגד האלימות הפושה בחברה.

בברינדיזי, הורדו דגלי איטליה לחצי התורן והוכרזו שני ימי אבל על ההרוגה - בת יחידה למשפחה ממעמד הפועלים, שלמדה במגמה חברתית במטרה להפוך לעובדת סוציאלית. נערה נוספת שנפצעה בפיגוע עדיין נאבקת על חייה במצב אנוש, ונוספת נפצעה קשה ברגליה. ואם לא די בכך, בבוקר יום האבל הראשון התעוררו האיטלקים לשמוע על אסון נוסף - רעידת האדמה בצפון המדינה, בה נהרגו לפחות שישה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully