וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר סבתא: בת 73 ניפצה שיא בטיפוס לאוורסט, שוב

19.5.2012 / 17:13

בשנת 2002, בגיל 63, זכתה טמאה ווטנבה היפנית לתואר "האישה המבוגרת ביותר שטיפסה על הר האוורסט". היום, עשר שנים אחרי, היא שברה את השיא של עצמה כשעשתה זאת שוב

שברה את השיא של עצמה: היפנית טמאה ווטנבה, בת ה-73, הפכה היום (שבת) לאישה המבוגרת ביותר שטיפסה אי פעם על הר האוורסט, לאחר שזכתה באותו תואר לפני עשר שנים. ווטנבה, שהצליחה בגילה המופלג לטפס את כל תשעת הקילומטרים של ההר, לא עשתה זאת לבד. אליה הצטרפו שותף יפני ושלושה מדריכים תושבי נפאל.

"מצבם הפיזי של טמאה ושותפיה למסע הוא טוב מאוד", סיפר מנהל חברת הטיפוס שסייעה למטפסים. "כעת הם מתכוונים להגיע למחנה שלהם, הנמצא על ההר בגובה של כ-8.5 קילומטרים", הוסיף.

הר האוורסט. ShutterStock
"מצבם הפיזי של טמאה ושותפיה למסע הוא טוב מאוד". הר האוורסט/ShutterStock

ווטנבה, כאמור, זכתה בתואר האישה המבוגרת ביותר שטיפסה על ההר כבר בשנת 2002, כשהייתה בת 63 בלבד, וכעת היא שברה את השיא של עצמה בטיפוס מצידו הטיבטי של ההר.

הר האוורסט ממוקם בגבול נפאל-טיבט, ועליו טיפסו עד היום כ-3,700 בני אדם, כשהראשונים מהם היו סר אדמונד הילארי וטנזינג נורגיי שרפה הניו-זילנדים. רשימת המטפסים כוללת אדם עיוור, אדם עם פרוטזה, ילד אמריקאי בן 13, וגבר נפאלי בן 76. כ-400 מטפסים נמצאים כעת במחנות מאולתרים בשני צידי ההר, ומחכים שמזג האוויר יתייצב בכדי לצאת לטיפוס.

עוד על הר האוורסט:
נפאל למדינות העולם: עזרו לנו בחישוב גובה האוורסט
שיא עולמי: טיפס על שבע פסגות העולם - עד גיל 15
כבש את פסגת האוורסט ומת כמה שעות אחר כך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully