וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים בסטייל: המדינה תרכוש מטוס לביקורים רשמיים

טל שלו

17.5.2012 / 22:15

ועדה בראשות שר התחבורה החליטה על המהלך, בעקבות הביקורת על היקף עלויות הטיסות הרשמיות לחו"ל בחברות פרטיות. המטוס צפוי לכלול מיטה זוגית, מקלחת ושירותים פרטיים

בקרוב - אייר פורס 1 בישראל: לאחר שבמשך שנים נאלצו ראש הממשלה והנשיא לחכור טיסות מחברות פרטיות, ועדה בין משרדית, בראשות שר התחבורה, ישראל כץ, החליטה לאחרונה לרכוש מטוס מיוחד לנסיעותיהם הרשמיות של המנהיגים לחו"ל.

בשנים האחרונות, ספגו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא, שמעון פרס, ביקורת ציבורית רבה על היקף עלויות הטיסות הרשמיות לחו"ל, שכיום מתבצעות באמצעות חברות תעופה חיצוניות, ולפי ההערכה מגיעות לעשרות מיליוני שקלים בשנה. לפני כשנה, הקים נתניהו צוות בין משרדי בהשתתפות השר כץ, שר המשפטים, יעקב נאמן, ושר האוצר, יובל שטייניץ, שעסק בסוגיה. מאז, התקיימו התייעצויות בנושא בשיתוף גורמי תעופה מקצועיים, וכן גורמים מהאוצר וממערכת הביטחון, לצורך בחינת חלופות ביטחוניות וזולות יותר למצב הקיים כיום.

באוקטובר האחרון, המליצה החשבת הכללית של משרד האוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, על רכישת מטוס פרטי, והערב דווח בערוץ 2 כי בתום ההתייעצויות, הוחלט כי החלופה הביטחונית והכלכלית הטובה ביותר היא רכישת מטוס מיוחד שיועמד לרשות ראש הממשלה והנשיא. על פי הדיווח, נבחנת כעת השאלה אם לרכוש מטוס חדש או ישן.

על פי החישובים שנעשו בעבר באוצר, רכישת מטוס צפויה לעלות למדינה כ-100 מיליון שקלים, ותחזוקתו נאמדת בחמישה מיליון נוספים בכל שנה, אך מבדיקת משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר עלה כי הצעד כדאי מבחינה כלכלית וכי ההשקעה צפויה להחזיר את עצמה בתוך חמש שנים. לאחר עשר שנים, החיסכון הצפוי מן הרכישה עומד על 12 מיליון שקלים בכל שנה.

המטוס שייבחר יידרש לבצע 15 עד 25 טיסות בשנה, ויהיה מוכרח להיות מסוגל לטוס לטווחים ארוכים, כמו לבירת ארה"ב, ללא חניות ביניים. בנוסף, המטוס הממלכתי יצטרך לעמוד במספר דרישות נלוות, הכוללות סידורי אבטחה, ונוחות ראש הממשלה, הנשיא ופמלייתם, וכן נציגי התקשורת המלווים את המנהיגים בנסיעותיהם בניכר. על פי מפרט שהוכן בעבר על ידי החשב הכללי באוצר, המטוס צפוי לכלול מיטה זוגית, מקלחת ושירותים צמודים, מערכת מולטימדיה ושני בלוני חמצן כחלק ממערכת החייאה. בעבר נמתחה ביקורת על עלויות המפרט ולכן צפויים לחול בו שינויים.

בחודש האחרון, יצרו חכירות המטוסים הרשמיות מבוכה עבור חברת התעופה הישראלית "אל על". הנשיא פרס נאלץ לטוס בחברת התעופה "אייר קנדה" לביקורו בצפון אמריקה, ולא בחברת תעופה ישראלית, מאחר ש"אל על" דרשה תוספת של אלפי דולרים עבור העברת בלון חמצן במטוס, נוהל חובה בטיסות של אישי ציבור. ב"אל על" מיהרו להתנצל ולבטל את הדרישה לתוספת תשלום על ציוד חירום לאישי ציבור, וטייסי החברה אף שיגרו מכתב בו הביעו את התנצלותם "לנוכח התנהלות קלוקלת זו מצד האחראי על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully