וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית הירי בטייבה: הוארך בשבוע מעצר שני חשודים

17.5.2012 / 19:31

שלושה חשודים אחרים שוחררו מאחר והשופט קבע כי "לא קיים חשד סביר שקושר אותם לאירוע". אחד החשודים טוען כי הוכה קשות במהלך המעצר. בתקרית נהרג אדם אחד ואחר נפצע בינוני

ספק 500

(צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) את מעצרם של שני חשודים בני משפחת עבד אל קאדר, שנעצרו אתמול בעיר טייבה, בעקבות תקרית הירי בין תושבי העיר לבין כוחות משטרה, בה נהרג תושב העיר בן 21. השופט הורה לשחרר שלושה חשודים נוספים, לאחר שקבע כי "לא קיים חשד סביר שקושר אותם לאירוע". כמו כן, הורה השופט למשטרה לצלם חבלות על גופו של אחד החשודים, שלטענתו הוכה קשות במהלך המעצר.

העצורים חשודים בניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת נשק שלא כדין. האירוע התרחש אתמול בצהריים, במהלך פעילות מבצעית של יחידה מיוחדת של משטרת מחוז מרכז. כוח המשטרה שהגיע למתחם משפחת עבד אל קאדר בעיר, במסווה, נתקל בחמושים. בקרב היריות שהתפתח במקום נהרג הצעיר.

חמשת החשודים נעצרו אתמול אחר הצהריים בעיר. בדיון בהארכת מעצרם טען נציג המשטרה כי הכוחות היו בסכנה, וכי "ברגע שהורגשה סכנת חיים, בוצע ירי לכוון מקור הסכנה". עוד ציין הטוען כי "התיק הועבר בחלקו למחלקה לחקירות שוטרים". סנגוריהם של החשודים טענו כי במתחם ישנם 30 בתי אב, וכי לא ניתן לדעת מי ירה לעבר הכוחות.

יריות בין חמולות בטייבה, מאי 2012. דרור עינב
בדיון בהארכת מעצרם טען נציג המשטרה כי הכוחות היו בסכנה/דרור עינב

השופט דוד שוהם קבע בהחלטתו לגבי שלושה מהחשודים כי "המדובר במתחם שבו מספר רב של בניינים והעובדה שהיו שם אינה מספקת את דרישת החשד הסביר". מעצרם של שני החשודים הנוספים, הוארך בהסכמת סנגוריהם, האחד בשבוע והאחר בחמישה ימים.

סנגורו של אחד החשודים, עורך הדין דוד זילברמן, העלה טענות קשות לגבי התנהלות המשטרה. "מדובר במעצר שכל מטרתו לכסות על מחדלי המשטרה באירוע מיותר, שבו הגיעו שוטרים לטייבה כשאינם נראים כאנשי משטרה, תוך פרובוקציה, שבמהלכה נורה ונהרג צעיר שמותו מיותר לחלוטין. לאחר מכן הוכה מרשי במכות נמרצות ובכל חפץ חד שהיה בידי אנשי המשטרה. בית המשפט כבר היום הביע דעתו על כך שמדובר במעצר שווא. אנחנו נדרוש שגם חקירת המוות וגם הפעילות תיחקר עד תום".

לדברי המשטרה, הירי אתמול אירע במהלך פעילות של שוטרי מחוז מרכז ושוטרים מיחידות מיוחדות, שנתקלו בחמושים. במקום התפתח קרב יריות, במהלכו נהרג אחד החמושים ואדם נוסף שהיה עמו נפצע באורח בינוני. בעקבות הירי, עשרות מתושבי טייבה נמלטו מבתיהם כדי להתחבא אצל בני משפחה המתגוררים בשכונות השקטות יותר בעיר, מחשש שחילופי הירי יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully