וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ופצוע בקרב יריות בין תושבי טייבה לשוטרים

שלומי גבאי

16.5.2012 / 14:14

שוטרי ימ"ר מרכז ובלשי יחידות מיוחדות פשטו בצהריים על בית בעיר. לדברי השוטרים, חילופי האש התפתחו בבית שבו התבצרו תושבים חמושים, בהם בנים למשפחת פשע מוכרת

ספק 500

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בטייבה נהרג בצהריים (רביעי) תושב העיר בן 21 וגבר נוסף בשנות ה-20 לחייו נפצע מיריות בחילופי אש שהיו עם שוטרים שבאו לעיר. לדברי המשטרה, הירי אירע במהלך פעילות של שוטרי מחוז מרכז ושוטרים מיחידות מיוחדות, שנתקלו בחמושים. במקום התפתח קרב יריות, במהלכו נהרג אחד החמושים ואדם נוסף שהיה עמו נפצע באורח בינוני. ככל הנראה, מדובר בתושבים המשתייכים לאחת ממשפחות הפשע בעיר. פעילות המשטרה במקום נמשכת והפצוע פונה על ידי צוותים של מגן דוד אדום ממרחב ירקון לבית החולים מאיר בכפר סבא.

יריות בין חמולות בטייבה, מאי 2012. דרור עינב
טרם ברורה זהותו של ההרוג וכיצד נקלע לקו האש/דרור עינב

מחקירה ראשונה עולה כי כוח מאחת מיחידות המשטרה המיוחדות נכנס לבית בו שהה אחד החמושים. כאשר ניסו השוטרים לקחת ממנו את הנשק התפתחו חילופי אש, במהלכם נהרג האיש. טרם ידועים פרטים על זהותו של ההרוג.

בעקבות הירי, עשרות מתושבי טייבה נמלטו מבתיהם כדי להתחבא אצל בני משפחה המתגוררים בשכונות השקטות יותר בעיר, מחשש שחילופי הירי יימשכו. חלק מהתושבים אף עזבו את טייבה מחשש לשלומם. "לא נוכל להמשיך להישאר כאן במצב הזה", אמרו לאתר החדשות "אל-ערב".

"כל הגורמים הפוליטיים והחברתיים בטייבה משקיעים מאמצים רבים כדי להילחם באלימות ולהפסיק את הפשיעה", סיפרה תושבת טייבה. "איני מבינה כיצד המשטרה מרשה לעצמה לנהל חילופי אש עם אזרחים. זה פשוט זלזול בחיי האזרחים". הם הטילו על המשטרה את האחריות לאירועי האלימות בעיר ואמרו כי בשכונה שבה אירע הירי "היו אירועים נוספים מסוג זה בחודש האחרון".

משפחת פשע ידועה בעיר התקינה מצלמות ברחבי טייבה

לפני כשבועיים נחשף "חדר מלחמה" השייך לאחת ממשפחות הפשע בעיר, ובו מאות מצלמות אבטחה שתיעדו את הנעשה ברחובות, כולל אחת שכוונה ישירות לתחנת המשטרה. המשטרה פשטה על מתחם משפחת עבד אל קאדר, בה על פי החשד מוקם החמ"ל, ובו מסכי טלוויזיה המשדרים את הנעשה בעיר שבמשולש. ארבעה חשודים מבני המשפחה נעצרו במהלך החקירה ושני תושבים שהיו במקום עוכבו, בחשד לפגיעה בחוק הפרטיות והשגת גבול.

לפני כחודש וחצי, נפצע באורח בינוני נער בן 13 מירי חולף בטייבה. הוא נסע עם בני משפחתו במכונית, ונורה בפלג גופו התחתון. מבדיקת המשטרה עולה כי מדובר בטעות בזיהוי. שבוע לפני אותו אירוע, נהרג בטייבה הילאל נאשף, בן 38, גם הוא מירי מרכב חולף. הוא עמד ליד מכוניתו מחוץ לבית קפה בטייבה. הירי היה ברחוב מרכזי והומה אדם בשעת הירי.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully