וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הודה והורשע שירה למוות בשוגג בחשוד אזוק

גלעד גרוסמן

17.5.2012 / 12:23

רצון בורה עצר את חאזם אבו אל-דבעאת בתל אביב לפני שנה וחצי, כאשר אל-דבעאת היה אזוק, כדור שנפלט מנשקו של בורה פגע בו והרג אותו. הוא הואשם בגרימת מוות ברשלנות

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את השוטר רצון בורה לאחר שהודה שגרם למותו של חאזם אבו אל-דבעאת, בו חשד בגניבת רכב בשכונת צהלה בצפון תל אביב לפני כשנה וחצי. בורה עצר את האיש בחשד לגניבת רכב, וכאשר זה היה אזוק, כדור שנפלט מנשק השוטר פגע בו והרג אותו.

בורה הואשם לגרימת מוות ברשלנות ובמסגרת ההסדר ביקשה הפרקליטות לגזור עליו עונש של שמונה חודשי מאסר ואילו פרקליטו ביקש לגזור עליו עבודות שירות בלבד. עורכי הדין לא הגיעו להסכמה על העונש. בורה נשלח לתסקיר שירות מבחן ובעוד כחצי שנה ייערך שלב הטיעונים לעונש במשפטו.

בורה הינו שוטר ותיק במחוז תל אביב, שאף קיבל תעודת הצטיינות על תפקודו. הוא גם היה השוטר הראשון שהגיע לזירה שבה נרצחה בשנת 2007 ענבל עמרם בידי גנב רכב פלסטיני. לאחר האירוע נחקר בורה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים ובשחזור סיפר כי "לאחר שהצלחנו לאזוק שניים מהחשודים, הבחנתי שהחשוד השלישי נמלט מהמקום. החשוד שהיה ברשותי המשיך להתפרע וכשבאתי לפרוק את האקדח, נפלט ממנו כדור מסיבה שאיננה ברורה".

לאחר התקרית הנחה מפכ"ל המשטרה דאז, רב ניצב דודי כהן, את המחלקה המשפטית במשטרה להעמיד סיוע משפטי לשוטר. "זה אירוע מצער הממחיש במובהק את המציאות המורכבת עמה מתמודד השוטר מדי יום ביומו. שוטרים מונחים על פי ערכים ברורים ושואפים לחתירה למגע אל מול מפרי החוק כחלק מחובתם לשמירת ביטחונם ורכושם של אזרחי המדינה", אמר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully