וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט דוקומנטרי על אילן רמון והשואה זקוק לעזרה

מה הקשר בין השואה וחקר החלל? הסרט "מסמך של תקווה" על אילן רמון מחפש מימון להפצתו, לאחר שזכה במספר פרסים, והמפיק פונה לעזרת הציבור שיממנו‎

הסרט, Article of Hope ("מסמך של תקווה"), מגולל את סיפורה של מעבורת החלל קולומביה שהתרסקה ב-2003. על המעבורת היו חברים משלל מקומות, דתות שונות ורקעים תרבותיים שונים. אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, לקח עמו סמל של אמונה ותקווה – ספר תנ"ך קטן שקיבל לבר-המצווה ילד בגטו, שהפך לימים למדען. הסרט זכה במספר פרסים מקומיים בפסטיבלים בארצות הברית, אך טרם הופץ לשידור בציבור.

מפיק סרטי התעודה דן כהן עבד עליו שבע שנים, ומימן אותו בעיקר מתרומות, אבל כעת הוא מנסה לנצל את "שירות מימון ההמון" Kickstarter ולגייס כספים מהציבור במטרה לממן את שידור הסרט בערוץ הטלוויזיה הציבורית (PBS) בארה”ב וכן להקרינו בבתי-ספר תיכוניים. נכון להיום, נותרו 9 ימים ו-9,000 דולרים למטרה של כהן, שהיא 50,000 דולרים סך הכל.

עמוד התרומות של הסרט
עמוד הפייסבוק של הסרט

תפקידו של האתר kickstarter.com - הוא לעזור לסטארט-אפיסטים, אנשי פטנטים ויזמים לגייס כסף כדי להוציא לפועל את הרעיון שלהם. העזרה שנותן האתר היא לא כלכלית אלא מתן במה ליזם: זה יכול להעלות לשם פירוט כתוב ומצולם של הרעיון שלו ולבקש מהגולשים סכומי כסף משתנים כדי לעזור ולממן אותו. אלו שמסכימים לעשות זאת ונוטלים חלק במימון לא עושים זאת לגמרי בהתנדבות – כאשר הפרויקט יוצא לפועל הם מקבלים תמורה כלשהי, המשתנה בהתאם לסכום שהשקיעו. ברוזה, למשל נתן לגולשים לבחור בין עותק חתום של הדיסק שיקליט, גישה לבלוג המתעד את תהליך ההפקה ואפילו שיחה אישית איתו למי שמוכן לשים בוחטה נאה באמת. יזמים אחרים מציעים בדרך כלל עותק מהמוצר אותו יוציאו לשוק.

"קיקסטארטר" מייעד את עצמו לפרוייקטים יצירתיים. "אנחנו מצוינים עבור אמנים, קולנוענים, מוזיקאים, מעצבים, כותבים, מאיירים, חוקרים, אוצרים, אנשי במה ואחרים", נכתב בדף השאלות השכיחות של האתר. השימוש פשוט למדי: על כל יזם שבוחר בשיטה הזאת לכתוב בעמוד שלו כמה כסף דרוש לו ומה זמן הגיוס. את הכסף שגייס יקבל רק במידה והגיע לסכום המלא שצוין. במקרה ולא הצליח למשוך מספיק משקיעים - יבוטל התשלום של המעטים שכבר שמו כסף. אם יצליח - יקבל את הכסף, מינוס 5% עמלה שיגבה ממנו האתר.

  • עוד באותו נושא:
  • אילן רמון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully