וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מגדעון עזרא: "לוחם אמיץ ומופת להתנהלות ציבורית"

פנחס וולף

17.5.2012 / 8:30

יו"ר קדימה אמר כי עזרא, שהלך הלילה לעולמו, המשיך להיות מעורב עד יומו האחרון ומעולם לא ויתר "כי כזה היה וכך פעל כל חייו". נתניהו: "תרומתו לביטחון המדינה היתה גדולה"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: אמיר קוטיגרו)

במערכת הפוליטית ספדו הבוקר (חמישי) לחבר הכנסת מטעם קדימה, גדעון עזרא, שהלך הלילה לעולמו בגיל 74 בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. "גדעון שירת נאמנה את ארץ ישראל במשך כל חייו. תרומתו לביטחון המדינה הייתה גדולה וברובה המוחלטת תישאר עלומה בשל חשאיותה", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מי שהיה בעבר סגן ראש השב"כ. "רעייתי ואני שולחים תנחומים לרעייתו ולבני משפחתו", מסר נתניהו.

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר, עם היוודע דבר מותו של עזרא, כי יזכור אותו תמיד "כחבר וכידיד". פרס הוסיף כי "עזרא דיבר ישר לעיניים וחדר ישר ללב, ותרם תרומה ייחודית לביטחון ישראל". עוד אמר פרס כי עזרא היה "חבר בין חברים וישר דרך בכל מסלולי חייו. הוא חש בעומקי ליבו כמשרת ציבור ללא פניות וללא הנחות והצטיין בתפקידיו בשב"כ ובתפקידיו הציבוריים. יהי זכרו ברוך".

"אנו נפרדים בצער רב מחבר, מלוחם אמיץ, איש ארץ ישראל שנלחם כל חייו על תקומת הארץ, חבר אמת ושותף לדרך ולעשייה", אמר יו"ר קדימה, שאול מופז. "גדעון ידע תמיד לעמוד על עקרונותיו וערכיו ולאורם פעל לאורך כל שנות חייו. גדעון דאג להגיע למשכן הכנסת גם כשמצבו הבריאותי התערער והמשיך להיות מעורב ולהתעניין בנעשה עד יומו האחרון - מעולם לא ויתר - כי כזה היה וכך פעל כל חייו. דוגמה ומופת לכולנו". מקדימה נמסר כי "התנועה מרכינה את ראשה ונפרדת בעצב ובצער רב מגדעון עזרא - חבר ושותף לדרך".

גדעון עזרא בכנס ראשי קדימה דצמבר 2009. אורי לנץ
"מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה". עזרא/אורי לנץ

גם יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, ספדה לעזרא: "גדעון היה מהטובים שידעה הפוליטיקה הישראלית. אדם שתוכו כברו, דובר אמת וישר דרך. גדעון היה נועז בשדה הביטחוני ואמיץ בדעותיו בשדה הציבורי, והיה מופת של התנהלות ציבורית עד ימיו האחרונים - אותם הקדיש למלחמה בסכנות העישון וזאת כדי למנוע מאחרים את הסבל שהוא חווה בעצמו. מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה והוא יחסר מאד בנוף הציבורי בישראל, יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי עזרא "פעל במשך עשרות שנים למען ביטחון ישראל באומץ, בעוז ובמסירות אין קץ. כאיש ציבור, כחבר כנסת וכשר, פעל תמיד בהגינות, בכישרון ובאחריות. ישראל איבדה היום את אחד מהטובים והמסורים בבניה".

המשנה לראש הממשלה והשר לענינים אסטרטגיים משה בוגי יעלון סיפר: ?ביחד פעלנו כדי למגר את תופעת המבוקשים בגדה, ומצאתי איש מקצוע מעולה אשר הבין את רזי עבודת המודיעין וסיכול הטרור. האופן שבו גדעון פעל והפסגות המקצועיות אליהן הגיע, הפכו מופת לדורות רבים בשב"כ. מורשתו ורוחו נמצאות גם כיום אצל רבים מאנשי השב"כ, לעיתים מבלי שהם יודעים זאת?. לדברי יעלון, ?למרות פער הגילאים בינינו מצאתי בגדעון חבר של אמת. הוא היה אדם ערכי ואכפתי מאוד לכל מה שהתרחש סביבו. גדעון לא יכול היה לסבול עוולות כלפי אנשים והוכיח זאת בהתנהלותו בשב"כ ובחיים שלאחר מכן".

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ציין כי עזרא היה גיבור ישראל ומשרת מדינה מסור. "הוא היה איש יוצא דופן, שפיו ולבו שווים, ושלא היסס לומר את האמת שלו גם כשצרמה באזני רבים. הוא לא הצניע את דעותיו משיקולים פוליטיים". ריבלין אמר כי עזרא "ייזכר כלוחם אמיץ ששירת את עמו לאורך תקופת חייו. הוא נולד בירושלים, קיים בה את שליחותו, ומת בה".

חבר הכנסת גדעון עזרא נפטר בגיל 74 ממחלת הסרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully