וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית דין בארה"ב: סוריה תפצה משפחת הרוג בפיגוע בישראל

גלעד גרוסמן

16.5.2012 / 0:01

דניאל וולץ נהרג בפיגוע ב-"שווארמה ראש העיר" בתל אביב ב-2006, שהוציא לפועל הג'יהאד האיסלמי. בית דין בוושינגטון קבע שסוריה שתמכה בארגון תשלם למשפחתו 332 מיליון דולר

בית המשפט של מחוז קולומביה בוושינגטון, פסק ביום שני שעל סוריה לשלם 332 מיליון דולר למשפחתו של דניאל וולץ, שנהרג בפיגוע במסעדת "שווארמה ראש העיר" בתל אביב באפריל 2006. לדברי עו"ד ניצנה דרשן לייטנר מארגון "שורת הדין", מדובר בפעם הראשונה שסוריה מחויבת לשלם פיצויים בגין טרור.

11 בני אדם נהרגו ו-66 בני אדם נפצעו בפיגוע התאבדות שביצע מחבל של הג'יהאד האיסלמי, בהם גם דניאל וולץ, בן למשפחה ישראלית-אמריקאית שחיה בפלורידה. משפחת וולץ תבעה בארצות הברית את סוריה ואירן כאחראיות לפיגוע. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דרשן לייטנר, נטען שהג'יהאד האיסלמי קיבל מימון ותמיכה משתי המדינות.

"כשמדינה מסייעת לטרור כמדיניות שיטתית כמו במקרה שלפנינו, היא מאבדת את חסינותה", כתב השופט רויס לאמברט בפסק הדין. "פעולות ברבריות כמו זו שאירעה באפריל 2006 - אין להן מקום בחברה מערבית ומוסרית. הניגוד בין סוריה ואירן לבין משפחת וולץ זועק. לא נותר לה אלא להשתמש בכלים שמעניקה לה הדמוקרטיה - וכך עשתה בשש השנים האחרונות".

ב"שורת הדין" אמרו אמש כי הדרך לממש את פסק הדין תתבצע באמצעות איתור ועיקול נכסים, חשבונות בנק ואלמנטים פיננסיים אחרים של סוריה וראשיה בעולם המערבי, לרבות חשבונות מוקפאים בידי השלטונות האמריקניים. "זהו פסק דין חשוב ומרגש כאחד" אמרה עו"ד דרשן לייטנר. "הפסיקה כנגד סוריה, דווקא בעיתוי זה כשמתרחשים בה מאבקים פנימיים, מבטאת עליית מדרגה ביכולת שלנו לאכוף את הכלים הדמוקרטיים בכל מקום כדי להגדיר את הגבולות ולעמוד על הסדר האנושי הנכון למען חיי אדם ונגד טרור".

מאמר אורח: להפסיק לפחד מהמשפט הבינלאומי

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully