וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: להעמיד לדין את אשת היועמ"ש בגין העסקת עובד זר

גלעד גרוסמן

16.5.2012 / 0:01

ברשות ההגירה סיימו לחקור את הפרשה, והעבירו את סיכומי התיק למשנה לפרקליט המדינה, שיקבע אם להגיש כתב אישום נגד אביבה וינשטיין. אם היא תורשע, היא צפויה לקבל קנס כספי

רשות האוכלוסין וההגירה המליצה להעמיד לדין את אביבה וינשטיין, אשת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בגין העסקת עובד זר. ברשות סיימו בימים האחרונים לחקור את הפרשה, והעבירו את סיכומי התיק למשנה לפרקליט המדינה, שיקבע אם להגיש כתב אישום נגד וינשטיין. ברשות ההגירה סבורים כי חומר החקירה מצדיק הגשת כתב אישום. אם תורשע וינשטיין, היא צפויה לקבל קנס כספי. במשרד המשפטים אישרו שחומר החקירה הועבר לידיהם, אולם סירבו להגיב לגבי תוכן הממצאים.

ראשית הפרשה בדצמבר 2010, אז פורסם בעיתון "הארץ" כי עובד ממוצא הודי הועסק בביתו של וינשטיין במשך כשנה בעבודות ניקיון, על אף שההיתר שקיבל היה לעבודה בתחום הסיעודי בלבד. בכתבה נטען כי מקורביו של העובד סיפרו כי הוא הועסק בביתם של בני הזוג וינשטיין בהרצליה פיתוח, ועזב את התפקיד לאחר שהובהר לו כי הלקוח עבר ל"תפקיד בכיר בממשלה". בעקבות הפרסום, נפתחה חקירה בהוראת פרקליט המדינה, משה לדור.

העובד הזר עזב את ישראל וככל הנראה לא יחזור. עם זאת, בחודשים האחרונים נחקרה וינשטיין מספר פעמים על ידי רשות ההגירה, וטענה כי חשבה שמדובר בעובד חוקי. יצוין כי חל איסור על העסקת עובד זר, חוקי או לא חוקי, בעבודות משק בבית, ולכן החקירה התמקדה בניסיון להוכיח שהוא אכן הועסק על ידי הגברת וינשטיין.

כבר לפני כחצי שנה, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה לפרקליט המדינה לדור כי יש מספיק ראיות להגשת כתב אישום נגד אביבה וינשטיין. הרשות נטתה בעבר להגיש כתבי אישום במקרים דומים.

לקריאה נוספת
בספטמבר: רשות ההגירה טוענת כי יש ראיות להעמיד לדין את אשת היועמ"ש
וינשטיין ללדור: חקור את העסקת העובד הזר בביתי
הדיווח על פתיחת החקירה

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully