וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין ללדור: חקור את העסקת העובד הזר בביתי

4.1.2011 / 12:00

היועמ"ש פנה לפרקליט המדינה בדרישה שיחקור את הפרסומים לפיהם לפני שנכנס לתפקיד, העסיק וינשטיין עובד זר בניקיון למרות שהיתר העבודה שלו היה לסיעוד

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ביקש הבוקר (שלישי) מפרקליט המדינה, משה לדור, לחקור את הפרסומים, לפיהם לפני שנכנס לתפקיד, העסיק וינשטיין עובד זר ללא היתר בביתו. מלשכת פרקליט המדינה נמסר כי התלונה הועברה לבדיקה ראשונית של רשות האוכלוסין.

לפני כשבועיים פורסם בעיתון "הארץ" כי העובד, ממוצא הודי, הועסק בביתו של וינשטיין במשך כשנה בעבודות ניקיון, למרות שההיתר שקיבל היה לעבודה בתחום הסיעודי בלבד. בכתבה נכתב כי מקורביו של העובד סיפרו כי הוא הועסק בביתם של בני הזוג וינשטיין בהרצליה פיתוח, ועזב את התפקיד לאחר שהובהר לו כי הלקוח עבר ל"תפקיד בכיר בממשלה".

בעקבות הפרסום פנתה התנועה לאיכות השלטון אל וינשטיין, בבקשה לחקור את הנושא. במכתב תשובה ששלח שלשום עוזרו של היועץ, עו"ד רן נזרי, נכתב כי "ביקשנו כבר מפרקליט המדינה לטפל בעניין זה, באותו אופן המקובל ביחס למקרים אחרים, מול הגורמים הרלבנטיים, וזאת כמובן ללא מעורבות של לשכתנו בנושא".

במשרד המשפטים אמרו בעת פרסום הכתבה כי אכן הועסק בבית משפחת וינשטיין בעבר עובד ממוצא הודי, שלפי בדיקתה של רעייתו של וינשטיין בעת קיבלה אותו לעבודה, והמסמכים שהציג העובד בפניה, היה עובד חוקי השוהה בארץ כדין. "עבודתו של עובד זה הופסקה עוד בשנת 2009, הרבה לפני שהיועץ החל לכהן בתפקידו, ובלא קשר לכך", נמסר.

לפני כחודשיים קבע וינשטיין כי ראוי להגיש כתב אישום נגד נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק, בשל העסקת עובדת זרה שלא כדין. במכתב ששיגר בזמנו עו"ד נזרי לפריאל נאמר כי "בהתאם להנחיות לפיהן פועלים גורמי התביעה ברשות ההגירה, הנסיבות מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס מנהלי. זאת מאחר שמדובר היה לכאורה בעובדת זרה שהיתה בעלת אשרת עבודה בענף הסיעוד, ואשר הועסקה במשך זמן ממושך יחסית בניהול משק בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully