וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין להקל עם שוהים בלתי חוקיים שבאו כדי לפשוע"

גלעד גרוסמן

15.5.2012 / 18:48

בית המשפט דחה הסדר טיעון במשפטו של אברהים אבו-זהרה, שהיה מעורב בגניבת משאית ובניסון לפגוע ברכב שוטרים שדלקו אחריו. השופט גזר עליו עונש כפול מזה שביקשה הפרקליטות

אפשר להקל עם שוהים בלתי חוקיים שנכנסים לישראל כדי לעבוד, אבל לא כלפי כאלה שנכנסים לישראל כדי לבצע פשע - כך הבהיר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, שדחה השבוע הסדר טיעון שנחתם עם צעיר פלסטיני, וגזר עליו עונש כפול ממה שביקשה הפרקליטות.

בפברואר השנה, הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד אברהים אבו-זהרה, פלסטיני בן 24 מאזור שכם, בגין עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, גניבה ושהות בלתי חוקית בישראל. על פי כתב האישום, הוא גנב יחד עם אחרים משאית ברמת גן. שוטרים שזיהו את המשאית החלו לרדוף אחריו, אולם הוא ניסה לפגוע ברכבם של השוטרים. אבו זהרה ושותפיו קפצו מהמשאית הנוסעת, וניסו להימלט ברגל מהמקום, אולם הוא נעצר על ידי השוטרים. כמו כן, מתנהל נגדו משפט נוסף בגין שהייה בלתי חוקית בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בית המשפט אינו חותמת גומי לאישור הסכמות הצדדים ללא שיקול דעת מצדו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון מקל עם פרקליטו של אבו זהרה, עו"ד אלון אייזנברג, לפיו הוא יודה במרבית העבירות, אולם לא בעבירה המרכזית של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. כמו כן, הצדדים סיכמו כי יבקשו מבית המשפט לגזור על אבו זהרה תשעה חודשי מאסר, אולם השופט גורפינקל הבהיר כי ההסדר אינו מקובל עליו. השבוע הודה אבו זהרה בגניבה ובעבירות תנועה שונות, והפרקליטות הודיעה שתבקש לגזור עליו שנת מאסר. בין השאר, הסבירו הצדדים כי הגיעו להסכם מכיוון שהיה קושי להוכיח מי היה הנהג במשאית, וכן בשל העובדה שאבו זהרה הודה במרבית העבירות ואין לו עבירות קודמות, מלבד שהיה בלתי חוקית בישראל.

למרות זאת, גם העונש הזה לא ריצה את השופט. "כל עוד מבצע הנאשם עבירות שהייה בלתי-חוקית, שיש לגזור בגינן עונש, לצורך כניסה כדי לעבוד - ניתן להקל עמו בשל כך, אף שלא להסכים עמו", כתב בגזר הדין. אולם, הוא הוסיף כי העובדה שביצע עבירה כזאת פעם נוספת, ועוד במטרה לגנוב משאית, אינה מאפשרת לקבל את הסדר הטיעון. רק לעתים נדירות בתי משפט אינם מקבלים הסדרי טיעון, אולם השופט גורפינקל הבהיר כי "בית המשפט אינו חותמת גומי לאישור הסכמות הצדדים ללא שיקול דעת מצדו, ובתיק זה נראה כי ההסדר שהוצע אינו יכול להתקבל ולכן עלי לדחותו, בהיותו מנוגד לאינטרס הציבורי". לבסוף גזר השופט שנתיים מאסר על אבו-זהרה.

לקריאה נוספת
לפני חצי שנה: עבודות שירות לנשים שזייפו היתרי עבודה לפלסטינים
לפני שנתיים: השב"ח לא קיבל אישור כניסה - האישום בוטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully