וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"ח לא קיבל אישור כניסה - האישום בוטל

רמי שני

9.1.2010 / 1:33

בית המשפט ביטל כתב אישום נגד שב"ח שלא הותר לו לצאת מהשטחים כדי להגיע למשפטו בישראל. עורך דינו: "הוא הציע להסתנן שוב באופן בלתי חוקי אך יעצתי לו להימנע מכך"

המדינה האשימה תושב הרשות הפלסטינית בשהות בלתי חוקית בישראל, אך לא איפשרה לו להגיע לדיון במשפטו. בשל כך, נאלץ שופט בית משפט השלום בקריית גת, השופט אלון איינפלד, למחוק את כתב האישום שהוגש נגד השוהה, חליל פוארעה, תושב בית אולא.

הדיון הראשון בענינו, היה אמור להיערך בחודש יוני האחרון. פוארעה ניסה להגיע לישראל כדי להתייצב למשפט, אך המנהל האזרחי סירב לאפשר לתת לו אשרת כניסה. עורך הדין שלו. חסונה, סיפר בבית המשפט, כי פוארעה הציע שיסתנן שוב לישראל באופן בלתי חוקי אך הוא ייעץ לו שלא לעשות כך. משפטו נדחה בחודש, אך גם אז הוא לא קיבל אישור כניסה לישראל.

בית המשפט קבע דיון נוסף לחודש נובמבר והורה להוציא בעניינו צו הבאה. במקביל ניסה בא כח המדינה, עורך הדין אוהד חן, לסייע לפוארעה להכנס לישראל. הוא העביר את הצו לידי מפקדת משמר הגבול וניידת מטעמה היתה אמורה לפגוש אותו במחסום תרקומיה. הניידת הגיעה, פוארעה הגיע, הצו הוצג אך המנהל האזרחי התעקש כי לאיש אין אישור כניסה לישראל. חיילי המחסום, סירבו בשל כך לאפשר לו להיכנס.

בתשובה לבית המשפט, מדוע אין פוארעה מגיש בקשה לקבל אישור כניסה, אמר הסנגור, עורך הדין חסונה, כי בכל פעם שהוא מגיש בקשה שכזאת, הוא אינו מקבל העתק לידיו ולכן אינו יכול להעבירה לידי העורך דין כדי להציגה בבית המשפט. עוד הוא ציין, שבבואו למנהל התיאום והקישור, החיילים אינם מאפשרים לו להגיע כנדרש אל האשנב לקבלת הטפסים.

עוד בטרם הדיון בבקשה עצמה, הביע השופט איינפלד ביקורת על התנהלותן המוזרה של רשויות המדינה בעניין. 'ביקשתי מהמדינה להתייחס לטענות אלה בכתב, וציינתי כי אני שוקל להטיל תשלום הוצאות על המדינה לטובת הערבים והנאשם. לאחר מספר ימים הגישה המדינה בקשה להורות למנהלת המעברים, הכפופה למשרד הביטחון, להגיב אף היא בכתב על ההחלטה. בקשה זו נדחתה, שכן מדובר בזרוע מזרועות המדינה, ואין כל הצדקה לכך שיד אחת של הרשות המבצעת תבקש שבית משפט יוציא צווים כנגד יד אחרת, של אותה רשות מבצעת עצמה. מן הראוי שהמדינה תעשה סדר בביתה פנימה, ללא עזרת בית המשפט", אמר השופט.

החלטת איינפלד למחוק את כתב האישום נתקבלה לאחר שכל הניסיונות להביא לכך שהפלסטיני יקבל אישור כניסה לישראל לצורך הדיון המשפטי, לא נענו: "נמצא, כי הובאו ראיות טובות להוכיח כי המדינה היא זו שמונעת מהנאשם להתייצב למשפטו. המדינה לא הביאה ראיה לסתור, ואף לא הביאה תגובה עניינית ומלאה מטעם המנהל האזרחי", קבע איינפלד וביטל את כתב האישום. הוא הטיל על המדינה לממן את הוצאותיו של האיש שערב לשחרורו בערבות של פוארעה בסכום של 1,250 שקלים והודיע כי ניתן יהיה לחדש את ההליכים בכתב האישום, אם המדינה תאפשר לפוארעה להיכנס לישראל תוך חצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully