וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות ביום הנכבה: 4 חיילים נפצעו מיידוי אבנים

מדובר בשני חיילים, אחד מהם קצין, ושני שוטרי מג"ב שנפגעו בשני אירועים שונים, בקלנדיה ובביתוניא. מצב כולם מוגדר קל. בקלנדיה נפצעו לפחות 20 פלסטינים משאיפת עשן וגז

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

שני חיילים ושני לוחמי מג"ב נפצעו היום (שלישי) באורח קל בהפרות סדר בשטחים, כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים שציינו את יום הנכבה. שני החיילים, שאחד מהם הוא קצין, נפצעו באירוע שהתרחש בביתוניא, מדרום לרמאללה, ואילו שני השוטרים מג"ב נפצעו באירוע שהתרחש באזור קלנדיה. שניים מהפצועים פונו לבית החולים הדסה-הר הצופים בירושלים. בנוסף, חייל אחר התייבש במהלך האירוע בקלנדיה והוא מטופל בשטח.

במהלך הפרות הסדר בקלנדיה, הפעילו כוחות הביטחון אמצעים לפיזור ההפגנה. כתוצאה מכך, לפי דיווח ראשוני, נפצעו 20 פלסטינים משאיפת עשן וגז. גורם צבאי אישר את הפרטים ואמר כי האירועים באוגדת יהודה ושומרון נמצאים תחת שליטה. הגורם הוסיף כי הרשות הצליחה למנוע את גלישת האירועים מחוץ לרמאללה, שם הפגינו כעשרת אלפים בני אדם. הגורם הצבאי הדגיש כי עוד מוקדם לסכם את אירועי היום, כי הפרות סדר עדיין יכולות להתלקח.

יום הנכבה: מהומות במספר מוקדים בגדה. עומר מירון, עומר מירון
גורם צבאי הדגיש כי עוד מוקדם לסכם את אירועי היום, כי הפרות סדר עדיין יכולות להתלקח/עומר מירון, עומר מירון

בבוקר התקהלו עשרות פלסטינים מול החומה המקיפה את קבר רחל במסגרת אירועי יום הנכבה. 20 מתפללים יהודים שבאו למקום טענו כי הם היו נצורים במתחם ולא היו יכולים לצאת ממנו בשל יידויי אבנים. לא דווח על נפגעים באירוע. שוטרי מג"ב שהוזעקו למקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להפסיק את העימות במקום. עם זאת, גורם ביטחוני מסר כי האירוע נמצא בשליטה ואמר כי מדובר באירוע נקודתי. מוקדי חיכוך נוספים היו הבוקר באזור נעלין, שם נעצרה מפגינה במהלך צעדה לעבר הגדר. יידוי אבנים היו גם באזור בית אומר ובחלחול.

סמוך ליישוב היהודי בחברון יידו חמישה פלסטינים אבנים אל עבר כוחות צה"ל ומג"ב במחסום בית המרקחת. הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אירוע נוסף אירע מוקדם יותר, במהלכו יידוי אבנים לכיוון כוח צה"ל סמוך להתנחלות בית חגי בדרום הר חברון. בשני המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק. אמש דיווחו כוחות הביטחון הפלסטינים כי בכוונתם לפעול למניעת אלימות במסגרת תהלוכות לעבר גדר ההפרדה והמעברים, כולל במוקדי החיכוך העיקריים, באזור קלנדיה, בקבטיה, ובמעבר ארז ברצועת עזה.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס לאירועי יום הנכבה ובמהלך צעדה לציון היום ליד אום אל פחם אמר כי "הכרה ואמפתיה לסבל של האחר היא ערך אנושי נשגב וצעד לפיוס בין עמים. באוסטרליה מציינים את האסון של האבורג'ינים ובקנדה את הנדיונים, וחשוב מכל - באזכרה השנתית ביפן, לציון ההפצצה האטומית, משתתף נציג אמריקאי רשמי שמרכין ראש לזכר הקורבנות". טיבי ציין כי "הכחשת הנכבה לעולם לא תצליח למחוק זיכרון קולקטיבי של עם שעבר טיהור אתני ב-48' על ידי מחיקת 530 כפרים ויצירת בעיית הפליטים הפזורים בכל עבר".

לקריאה נוספת
יום הנכבה: אלפי משתתפים בעצרת זיכרון ברמאללה
נערכים ל"יום הנכבה": צה"ל יתגבר כוחותיו בגבולות

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amir.bohbot@walla.com
לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully