וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון למבקר הנבחר: "צר לי שחזית בפארסה בכנסת"

פנחס וולף

14.5.2012 / 20:48

מימין ומשמאל, שיגרו ברכות לשופט בית המשפט המחוזי שנבחר בתום שלושה סיבובים למבקר המדינה החדש. ח"כ אריאל: "יידע להביא לידי מיצוי את תפקידה החשוב של ביקורת המדינה"

מכל קצוות הקשת הפוליטית, ברכו הערב (שני) את שופט המחוזי, יוסף שפירא, על בחירתו לתפקיד מבקר המדינה החדש. ממפלגת העבודה נמסר כי מדובר בבחירה ראויה. "אנו מאחלים לו הצלחה בתפקידו החשוב ובטוחים כי יקפיד לשמור על מעמדה המשמעותי של ביקורת המדינה, ויהווה ראש חץ להתנהלות ציבורית ושלטונית תקינה ונקייה", נמסר מהמפלגה.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון ברכה אף היא את מבקר המדינה הנכנס, והביעה צער על כך ש"נאלץ לחזות בפארסת שלושת סיבובי הבחירה, באדיבות קואליציית מופז-נתניהו". היא עוד ציינה כי "זו קואליציה מפורקת ערכית, והתנהלותה המביכה היום הוכיחה שהיא גם מפורקת פוליטית".

ח"כ יריב לוין (ליכוד) ציין כי הכנסת עשתה היום בחירה מצוינת כאשר תמכה ברוב גדול בשופט שפירא. "אני מברך על הבחירה במשפטן מצוין, בעל יושרה ואומץ לב יוצאי דופן, ואני משוכנע כי הוא יתרום תרומה חשובה לחוסנו של מוסד מבקר המדינה". לדבריו, תוצאות ההצבעה מהוות אמירה היסטורית של הכנסת, לפיה תמה התקופה בה קבוצה קטנה של שופטים בבית המשפט העליון מכתיבה את מינוי חבריה לתפקידים הבכירים בשירות הציבורי.

"כנופיית שלטון החוק הפסידה"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ציין בתגובה: "כנופיית שלטון החוק הפסידה". לדבריו, שוב הוכח שניתן לחסום את העליונות של בית המשפט העליון, ולהחזיר אותם לממדים שלהם. "שפירא לא ימין, אבל ריבלין וחבריו צריכים ללמוד שתחושת העליונות של חלק משופטי העליון מתרסקת שוב", הוסיף.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), חבר האופוזיציה היחיד בוועדה לביקורת המדינה, ברך את שפירא, ואמר כי מדובר במינוי ראוי ביותר של איש משפט מהמעלה הראשונה. "בטוחני כי בתפקידו החדש יידע להביא לידי מיצוי את תפקידה החשוב של ביקורת המדינה למען תיקון הטעון שיפור", אמר ח"כ אריאל, "בתור חבר בוועדה לביקורת המדינה, אפעל לשיתוף פעולה מירבי".

שפירא נבחר היום לתפקיד מבקר המדינה ברוב של 68 חברי כנסת, בתום שלושה סיבובים של הצבעה חשאית במליאה, והוא צפוי להחליף את המבקר הנוכחי, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, המסיים חמש שנים בתפקיד. יריבו של שפירא, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, זכה ל-40 קולות בלבד בסיבוב השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully