וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר משה קצב יזכה לחופשה ראשונה לרגל חתונת בנו

14.5.2012 / 18:21

לראשונה מאז נכנס לבית הכלא בסוף השנה שעברה, נשיא המדינה לשעבר יוצא לחופשה. ביום ראשון הקרוב קצב ייצא ל-7 שעות לרגל שמחה משפחתית, אחרי שעבר בהצלחה חוות דעת של שב"ס

שירות בתי הסוהר הודיע כי האסיר משה קצב, המרצה שבע שנות מאסר בגין אונס ועבירות נוספות, יוכל לצאת לחופשה מיוחדת ביום ראשון הקרוב כדי להשתתף בחתונת בנו. ההודעה נמסרה הערב (שני) מהשב"ס בעקבות חוות דעת חיובית שהתקבלה לגבי קצב מהמחלקה לבריאות הנפש של השירות, נוכח חוות דעת נוספת מהמשטרה. נשיא המדינה לשעבר נכלא בחודש דצמבר של השנה שעברה, והחופשה המיוחדת שאושרה לו היא בת שבע שעות בלבד.

לחוות הדעת שקבעה כי קצב רשאי לצאת, לראשונה מהכלא, מתלווה שינוי חיובי ראשון בהתנהגותו של קצב: לפני כמה שבועות הסכים, לראשונה, ללבוש מדי אסיר, והותר לו להיפגש עם משפחתו בין כותלי בתי הכלא. זאת, אחרי שבמשך תקופה ארוכה סירב לתנאים שהציב שב"ס, והסכים להיפגש עם בני משפחתו רק במעיל סוהר, דבר שעורר ביקורת נוקבת מצד אסירים וסוהרים כאחד.

אסיר מספר 1: משה קצב נכנס לכלא. שי מכלוף, דניאל בוק
משה קצב, בכניסתו לכלא בסוף 2011/דניאל בוק, שי מכלוף

אתמול דחה בית המשפט העליון את בקשתו של קצב לקיים דיון נוסף, ובהרכב מורחב, בפסק הדין שניתן לו, בו נדחה ערעורו על הרשעתו באונס ובעבירות המין הנוספות בהן הורשע. הבקשה לדיון נוסף היא הליך נדיר, בו יש צורך לדון בהשלכות משפטיות שעולות מפסק הדין של העליון, ולא לדון מחדש בראיות. פרקליטו של קצב, יורם שפטל, טען כי בפסק הדין עלו "מספר סוגיות שראוי לקיים בהם דיון בהרכב מיוחד", בהן ההסתמכות שעשה בית המשפט המחוזי על עדות שיטה – על דברי הנשים הנוספות שטענו כי קצב עשה בהן עבירות שונות, עדויות שלא הופיעו בכתב האישום בשל סוגית התיישנות.

השופטת אסתר חיות: אין מקום לדיון נוסף

במקביל, דרש שפטל לבחון מחדש את ההתייחסות לעדותה של א' וטענת האליבי של קצב, וכן לטענתו של הנשיא לשעבר בנוגע להגנה מן הצדק בעקבות היחס התקשורתי כלפיו והתנהלות הפרקליטות בפרשה. כמו כן, קצב ביקש לצרף ראיות חדשות לדיון.

עם זאת, שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כתבה אמש בפסק דינה כי "הליך הדיון הנוסף הוא הליך נדיר, השמור למקרים חריגים ויוצאי דופן, בהם נפסקה הלכה העומדת בסתירה קודמת של הלכה קודמת של בית המשפט העליון". היא הוסיפה כי לא כל חידוש הלכתי מצדיק דיון נרחב, אלא רק מקרים חריגים ביותר, וכי מקרה זה אינו נמנה עם מקרים אלה.

השופטת קבעה בהחלטתה כי חלק מהקביעות של העליון בפסק הדין כלל אינן מחדשות דבר, כך לדוגמא בנושא עדות השיטה. היא הוסיפה כי אין זה נושא שנמצא במחלוקת ועל כן אין מקום לדון בו פעם נוספת. ביחס לעדותה של א' קבעה חיות כי לא נמצא כי מדובר בעדות כבושה, כלומר כזאת שהושמעה לראשונה בבית המשפט, וכי הטענות שהעלה קצב בנושא בנוגע לעדותה נוגעות למהימנותה של א', דבר שכבר נידון בערעור.

עוד בנושא
נשאר בכלא סופית: נדחתה בקשת קצב לקיים דיון נוסף
לראשונה: קצב הסכים ללבוש מדי אסיר, ופגש את בתו

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully