וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב צמוד על תפקיד המבקר - הולכים לסיבוב שלישי

פנחס וולף

14.5.2012 / 15:51

במליאת הכנסת הצביעו הח"כים בהצבעה חשאית על מחליף ללינדנשטראוס. בסיבוב השני קיבל שופט המחוזי שפירא 59 קולות, בעוד שהמשנה לנשיא העליון ריבלין זכה ל-45 קולות

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הקרב שאינו נגמר: חברי הכנסת הצביעו אחר הצהריים (שני) בסיבוב הראשון והשני לבחירת מבקר המדינה הבא, שיחליף את השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, המסיים את תפקידו בתום חמש שנים. בסיבוב הראשון בהצבעה קיבל שופט המחוזי יוסף שפירא 58 קולות, המשנה לנשיא העליון אליעזר ריבלין 44 קולות, בעוד ששלמה קלדרון קיבל עשרה קולות בלבד. מכיוון שאף שמועמד לא זכה ל-60 קולות, הצביעו חברי הכנסת שוב בסיבוב שני בין שלושת המועמדים. גם בסיבוב זה לא נמצא מנצח: השופט שפירא קיבל 59 קולות, בעוד שריבלין קיבל 45 קולות. מכיוון שעדיין לא נמצא מועמד שקיבל יותר מ-60 קולות, ילכו הח"כים לסיבוב שלישי, בו זה שיקבל את מירב הקולות (גם אם לא יזכה ל-60 תומכים), יוכרז כמבקר המדינה הבא.

שלושה מועמדים מתחרים על התפקיד. הראשון הוא שופט המחוזי יוסף שפירא, הנתמך על ידי מרבית סיעות הבית, ובראשן הליכוד וקדימה. את התמיכה בו הובילו יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ויו"ר סיעת קדימה, דליה איציק. המועמד השני הוא שופט בית המשפט העליון והמשנה לנשיא, אליעזר ריבלין, שפורש מתפקידו בעוד כמה שבועות, לאחר שיגיע לגיל 70, והמועמד השלישי הוא נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בהצעה חשאית בכנסת , מאי 2012. עומר מירון
נתניהו בוחר את המבקר הבא/עומר מירון

64 ח"כים תמכו במינוי שפירא

על אף ששפירא אלמוני יחסית לריבלין, הוא זוכה לתמיכה הרחבה ביותר, ולא פחות מ-64 חברי כנסת חתמו עבור מינויו, כולל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעומת 12 שחתמו לקלדרון ו-11 בלבד שחתמו עבור ריבלין. היום הודיע יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, כי סיעת ש"ס תצביע גם היא בעד מועמדותו של השופט שפירא לתפקיד. יש לציין כי התמיכה בכל המועמדים חוצת מפלגות, אם כי התומכים העיקריים בריבלין הם חברי סיעת העבודה.

הבחירות יכולות להימשך בין סיבוב אחד לשלושה: אם בסיבוב הראשון לא יקבל איש מהמועמדים תמיכה מצד 61 חברי כנסת, יתקיים מיד סיבוב שני, בו תהיה דרישה דומה - תמיכה של 61 ח"כים. אם גם אז לא תהיה תמיכה מספקת, יתקיים סיבוב שלישי שבו יספיק רוב רגיל כדי לנצח. ההערכה היא שעד לשעה 19:00-20:00 ניתן יהיה לדעת מי יהיה מבקר המדינה הבא.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום להצבעה במהלך ישיבת סיעת העצמאות, והודיע כי הוא קורא לחברי סיעתו להצביע על פי צו מצפונם. הוא הסביר כי בתחילה הוא תמך במועמד יוסף שפירא, לפני שידע כי מועמד אחר מתמודד על התפקיד. "חבריי למפלגה חתמו על תמיכה במועמדות של שופט המחוזי שפירא כשלא היו מועמדים אחרים", אמר בראיון לגלי צה"ל.

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, סרב לומר במי יבחר, ורק ציין כי "ההצבעה היא חשאית, ואני אבחר את מי שאני חושב שיהיה מבקר המדינה הטוב ביותר מבין שלושת המועמדים". בראיון לגלי צה"ל, התייחס יעלון לרמת היכרותו עם המועמדים: "את קלדרון אני מכיר משירותי בתפקידים שבהם היה צורך במבקר בצבא. הקדשתי זמן לבדוק את קורות החיים שלהם ולשמוע מאנשים שמכירים אותם מה דעתם". יעלון לא הסכים להעריך מי לדעתו ייבחר, והדגיש: "ההצבעה היא חשאית, לכן הכל פתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully