וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרד 28 יום באוקיינוס בלי לטבוע - ועכשיו תובע

אדריאן וסקז נסחף בסירת דיג תקולה מפנמה עד איי גלפגוס, כשבדרך מתו שני חבריו מצמא. בדרך הם נצפו על ידי נוסעים באוניית שיט תענוגות. אלו דיווחו לצוות - שלא עשה דבר

דייג פנמי בן 18, שהצליח לשרוד 28 ימים כשנסחף בסירה באוקיינוס השקט ונאלץ לצפות בשני חבריו גוועים לצדו, תובע כעת את בעליה של ספינת שיט תענוגות שחלפה על פניו מבלי לסייע לו.

סיפורו של אדריאן וסקז התפרסם במרץ השנה. הצעיר שעבד כמנקה בבית מלון יצא מפנמה בפברואר עם שני חבריו למסע דיג, במהלכו התקלקל מנוע הסירה - והם החלו להיסחף בזרם באוקיינוס השקט. שני חבריו - פרננדו אוסוריו בן ה-16 ואלוויס אורופסה בן ה-31 - מתו מהתייבשות ומכת חום, ואת גופותיהם נאלץ להשליך מהסירה. לאחר מותם, החל לרדת גשם והוא הצליח לאגור מעט מים ולשרוד, עד שנסחף לאיי גלפגוס, כ-1,000 קילומטרים מהנקודה ממנה יצא - שם אספה אותו ספינת משמר החופים של אקוודור.

הנער אדריאן וסקז (משמאל) מטופל על גבי ספינה של חיל הים של אקוודור, לאחר שנמצא סמוך לחופי איי גלפגוס בתום 26 ימים בהם נסחף באוקיינוס, 25 במרץ 2012. Ecuador's navy, AP
וסקז מטופל על ספינת הצי של אקוודור, לאחר שניצל/AP, Ecuador's navy

לפי דיווחיהם של כלי תקשורת בעולם, בהם ה-BBC וה"טלגרף", בתביעה שהוגשה השבוע לבית משפט בפלורידה שבארצות הברית, מואשמת חברת "פרינסס קרוזז" האמריקאית ברשלנות והזנחה, משום ששני נוסעים באוניה שבבעלותה הבחינו בסירה הנסחפת ואף דיווחו עליה לאנשי הצוות - אך אלו לא עשו דבר. היה זה לאחר שנסחפה כבר 16 ימים באוקיינוס - ושני חבריו של וסקז עדיין היו בחיים.

בחברת הספנות התנצלו: "קצר בתקשורת"

וסקז עצמו טוען כי הבחין באוניה החולפת, וניסה לנופף לה עם הסוודר האדום שלו - אך ללא הועיל. "היינו שמחים, כי חשבנו שהם באים להציל אותנו", סיפר. אולם עד מהרה התברר גודל האכזבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אדריאן וסקז, נער אזרח פנמה ששרד במשך 26 ימים בסירה באוקיינוס לפני שניצל, בראיון לסוכנות AP בביתו בעיירה ריו האטו, 19 באפריל 2012. Tito Herrera, AP
את שני חבריו נאלץ להשליך מהסירה. וסקז בחודש שעבר, בביתו בעיר ריו האטו/AP, Tito Herrera

פרקליטתו של וסקז, עדנה ראמוס, טוענת בכתב התביעה כי ברשותה עדויות של שני נוסעים הטוענים כי דיווחו לצוות על הסירה הנסחפת. אחת מהן, ג'ודי מרדית', אף התראיינה לתקשורת וסיפרה כי הודיעה לאחד מאנשי הצוות על הסירה ואף הראתה לו אותה במשקפת. לדבריה, היא וידאה ש"המידע עבר הלאה".

בחברת הספנות התנצלו עמוקות על המקרה, ותלו את המחדל ב"קצר בתקשורת" בין אנשי צוות הספינה, שבגללו לא יודעו הקברניט או הקצין התורן בעניין. בחברה הבינו כי הם מבינים את "אחריותם מבחינת החוק הימי", והוסיפו להגנתה כי לאורך העשור האחרון היו ספינותיה מעורבות ביותר מ-30 חילוצים בלב ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully