וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאילנד מקווים שפסטיבל הרקטות יביא את הגשם

13.5.2012 / 22:01

ירי רקטות יכול לעמוד גם בסימן חג: ביסותון שבתאילנד ציינו גם השנה את יריד הרקטות, בתקווה שאל הגשמים יהיה נדיב לחקלאים הרבים. הבאים קיוו לזכות בפרס למשגר המצטיין

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ'; עריכה: טל רזניק)

לשם שינוי, התמונות הבאות לא הגיעו מדרום הארץ - הן מגיעות מצפון מזרח תאילנד. בעיר יסותון התקיים השבוע פסטיבל הרקטות השנתי, שנועד לציין את תחילת עונת הגשמים. הדמיון לקסאמים לא מקרי: 26 הרקטות ששוגרו באירוע הן מתוצרת בית, ועשויות צינורות פלסטיק באורך של תשעה מטרים. בכל אחת מהן לפחות 120 קילוגרמים של אבקת שריפה.

המשתתפים התלוננו: כבר אין מאיפה לשגר רקטות

סומפורן אינטרה, משתתף בפסטיבל, אמר כי המנגנון המיוחד נמצא בזנב הרקטות. "עלינו לבנות אותן יציבות, כדי שיישארו באוויר זמן רב יותר", סיפר.

האירוע מתקיים זה כמעט מאה שנה, כדי לציין את סוף העונה היבשה ותחילתה של עונת המונסונים, אז זורעים החקלאים את שדות האורז שלהם. המקומיים מאמינים שירי הרקטות לשמיים הוא דרך להביע תודה והערכה לאל הגשם המקומי וסקאן, שיגמול להם בגשמי ברכה.

וויצ'אי סינוונג, משתתף נוסף באירוע החגיגי, סיפר כי מדובר במסורת רבת שנים שתושבי יסותון גאים בה מאוד: "אנו מציינים את המסורת הזו זה זמן רב ואנו מנסים לשמר אותה, אבל כיום קשה מאוד למצוא מקום לשגר ממנו טילים".

ויש גם פרס – 150 אלף באט (כ-5,000 דולרים) מוענקים למי שהטיל שבנה נשאר באוויר לזמן הארוך ביותר. הפסטיבל, המלווה גם בריקודים מסורתיים, נמשך על פני שלושה ימים, כך שעדיין לא מאוחר להספיק ליומו האחרון.

לקריאה נוספת:
צפו: שריפה פרצה במפעל זיקוקי דינור בתאילנד
תאילנד: שלושה ישראלים נכוו במופע להטוטי אש
צפו בפיצוץ: זיקוקים בתאילנד השתבשו, 4 נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully