וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סיבוך משפטי: נדחה פינוי מתנחלים בחברון

יהושע בריינר

13.5.2012 / 16:06

"בית זכריה" בחברון אמור היה להיות מפונה מחרתיים, לאחר שהוכח שלא נרכש מבעליו החוקיים. עם זאת, הבעלים לא הגישו תביעה בבקשה ל"סילוק יד", כלומר לפינוי, והדיונים נמשכים

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ראשון) לדחות את פינוין של ארבע משפחות מתנחלים מבניין ביישוב היהודי בחברון, שהיה אמור להיות מפונה בעוד יומיים. בית המשפט קבע כי המתנחלים פלשו אל הבניין, המכונה "בית זכריה", בניגוד לחוק, מבלי שרכשו אותו מבעליו החוקיים וכי עליהם לפנותו עד ה-15 במאי. כעת טוענים המתנחלים כי הבעלים הפלסטינים של המבנה כלל לא תבעו את פינוי המשפחות מהמקום, אלא רק ביקשו פסק דין הצהרתי כי המבנה שייך להם. בית המשפט ביקש מבעלי הבניין הפלסטינים להגיב לטענת המתנחלים בתוך 15 יום וקבע דיון נוסף בנושא בעוד כחודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני כחודש פסק בית המשפט המחוזי כי המבנה לא נמכר למתנחלים על ידי הבעלים החוקיים וכי על המתנחלים להתפנות מהבניין עד ה-15 למאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתנחלים נכנסו אל הבניין ב-2005 לאחר שטענו כי רכשו אותו מבעליו הפלסטינים המתגוררים בחברון דרך איש קש ערבי. בעלי הנכס, לעומת זאת, הכחישו כי מכרו אותו ולאחר בירור משפטי התברר כי המתנחלים נפלו קרבן לתרגיל הונאה של חבורת נוכלים מחברון ומלוד, שזייפו מסמכי ייפוי כח ומכרו את המבנה למתנחלים תמורת מאות אלפי שקלים. נגד חבורת הזייפנים הוגש לפני שנה כתב אישום. לפני כחודש פסק בית המשפט המחוזי כי המבנה לא נמכר למתנחלים על ידי הבעלים החוקיים וכי על המתנחלים להתפנות מהבניין עד ה-15 למאי.

אלא שכעת, כאמור, טוענים המתנחלים כי אין לפנותם, מכיוון שהפלסטינים ביקשו רק פסק דין הצהרתי המוכיח כי המבנה שייך להם ולא הגישו תביעה בבקשה ל"סילוק יד", כלומר לפינוי. "העובדה כי הוגש כתב אישום בפרשה כנגד המעורבים בעסקה, אך לא כנגד המתיישבים מעידה כי נפלו קרבן לתרמית ולכן היו רשאים המתיישבים להניח בתום לב כי הבית שייך להם", אומר עו"ד הראל ארנון המייצג את מתנחלי היישוב היהודי, "בעקבות כך הם השביחו את הנכס עשרות מונים". עו"ד ארנון טען כי בית המשפט התבקש להכריע רק בשאלת ההצהרה על הבעלות, אך העניק לפלסטינים תמורה מעשית, "מבלי שניתן למתיישבים להשמיע את טיעוניה וכך שלל ממנה את הזכות לרכוש את המקרקעין או למכור להם אותו".

עו"ד סאמר שחאדה, המייצג את הבעלים הפלסטינים, אמר בתגובה להחלטה כי מדובר בתרגיל של המתנחלים על מנת לדחות את הפינוי. "המתנחלים אינם מסוגלים להשלים עם תוצאות פסק הדין שקבע כי אין להם שום זכויות בנכס וכי פלשו אליו בצורה לא חוקית. הגשת הבקשה היא דרך נוספת להמשיך את ישיבתם במבנה שלא שלהם ולעכב את מהלך הפינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully