וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: על "קיקה" לשלם משכורות תוך 72 שעות

גלעד גרוסמן

13.5.2012 / 8:19

בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה התנהל דיון בעניין הקפאת ההליכים של רשת הרהיטים שסגרה את דלתותיה בשבוע שעבר. העובדים, שלא קיבלו את משכורותיהם, הגיעו למקום

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק וטל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

בימים האחרונים, מחו עובדי רשת הרהיטים "קיקה" על כך שלא קיבלו את משכורתם לחודש אפריל, לאחר שהחנות סגרה את שעריה בשבוע שעבר. הבוקר (ראשון) מינה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שדן בבקשה לפרק את "קיקה" הישראלית, שני נאמנים לחברה, והורה להם לשלם את משכורות חודש אפריל לעובדים תוך 72 שעות.

במהלך הדיון, אמר עו"ד רון ברניר, המייצג את קיקה ומונה כנאמן, כי שוחח בסוף השבוע עם בעלי המניות של החברה ועם הבנקים שהלוו לה כסף, ובעקבות כך הושגה הבנה כי ישנו מקור כספי לשלם את המשכורות לעובדים באופן מידי. עם זאת, הוא אמר כי קודם לכן "יש לפתור מספר דברים טכניים".

"יש לנו את המקור לשלם", אמר עו"ד ברניר. "מישהו מלעיט ומתסיס את העובדים וחבל, הכסף ישנו ואנו מקווים שבמשך השבוע נשלם את המשכורת לעובדים. לאחר מכן נטפל בלקוחות, ואחר כך ננסה לראות אם יש פתרון לחברה בכללותה". הוא הוסיף כי בחברה עדין מאמינים שימצאו קונה או משקיע, וכי הם לא יאלצו לסגור.

נציגי בנק הפועלים ובנק לאומי אמרו בדיון כי הם יהיו מוכנים להזרים 600 אלף שקלים כל אחד לצורך תשלום המשכורת של חודש אפריל, ועוד כ-750 אלף שקלים לצרכים נוספים שיקבעו הנאמנים. בעלי המניות יזרימו לחברה סכום דומה.

המנכ"ל: "בימים הקרובים נגבש תכנית להמשך"

מנכ"ל "קיקה", צביקה גולדנברג, אמר הבוקר כי המאמץ העילאי הוא לדאוג שעובדים יקבלו משכורת. "אני מודה לעובדים שנתנו לי את האמון בשביל לעמוד מולם, לעמוד מאחורי השכר שיגיע אליהם השבוע. אני מקבל את האהבה והחיבוק של העובדים, זה מוכיח כמה בטחו בי". גולדנברג ציין כי בימים הקרובים יגבשו בחברה תכנית להמשך. "אנחנו לומדים את הדברים. אני מניח שהחנות תיפתח מחדש, ונעשה את המירב לעמוד מול כל מי שהבטחנו עבורו. העובדים יצטרכו להתאזר בסבלנות, כל עוד מי שעובד בחברה שכרו מובטח".

ההסתדרות ברכה על החלטת בית המשפט להעביר את המשכורות לעובדים. "ההסתדרות תמשיך להיאבק למען הזכויות הנוספות של העובדים", נמסר בהודעה מטעמה. "אנחנו היינו מהרגע הראשון בעד הליך ההקפאה. אנחנו חושבים שזו ההזדמנות היחידה והאחרונה שיש לבדוק אם יש אפשרות להמשיך להעסיק אתכם, שיבוא רוכש חדש על מנת שתהיה לכם פרנסה", אמרה נציגת ההסתדרות, עו"ד גלילה הורנשטיין, בפנייה לעובדים. "אנחנו באנו לחזק אתכם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully