וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקרית הירי: התרגילים בפיקוד המרכז הופסקו

10.5.2012 / 21:26

אלוף פיקוד המרכז הורה להפסיק את כל התרגילים הדומים בפיקוד, לאחר שקצין ביטחון נורה בשגגה במהלך תרגיל במחסום סמוך לשכם, ואמר כי מדובר באירוע "חמור מאוד"

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, התייחס הערב (חמישי) לתקרית הירי שאירעה היום במהלך תרגיל באזור שכם, בה נפצע קצין בטיחות באורח בינוני, והגדיר אותה "חמור מאוד". כמו כן, הוא הנחה לעצור את כלל התרגילים מסוג זה בפיקוד המרכז עד להודעה חדשה.

מהתחקיר הראשוני, שהוצג בשעות האחרונות בפני אלוף פיקוד המרכז ,עולה כי לוחמי חטיבת כפיר עברו תדרוך לפני התרגיל, במהלכו הוחלט כי אחד הקצינים ידמה אויב שמגיע לאזור ויתנהג כמחבל. החיילים פוזרו, ושניים מהם הוצבו בעמדת שמירה, סמוך למעבר חווארה, המשמש כאחד המעברים המרכזיים עבור האוכלוסייה הפלסטינית אל תוך העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל היורה חשש במהלך התרגיל כי הוא מזהה אירוע אמת. המחסום בו אירעה התקרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך התרגיל הבחין אחד החיילים בתנועה חשודה, וראה אדם לבוש בבגדים אזרחיים נע לעברו. החייל חשש שמדובר במחבל, פתח לעברו באש ופגע בו בבטנו. תוך שניות ספורות, התברר כי מדובר בקצין של החטיבה, שלבש בגדי אזרח כדי להידמות למחבל.

החייל היורה תוחקר, והתברר כי אכן תודרך כשאר הלוחמים, אך חשש כי במהלך התרגיל הוא מזהה אירוע אמת. גורמים צבאיים העריכו כי הכוח, שרצה לתרגל אירוע שבו מחבל מגיע לאזור המעבר עם מטעני חבלה, כפי שאירע בחודשים האחרונים בגזרת יהודה ושומרון, חרג מהנהלים ומרמת הבטיחות הבסיסית שנדרשה ממנו. תחקיר האירוע יימשך בהשתתפות מפקדת הבטיחות של זרוע היבשה כדי ללמוד היכן החל הכשל הבטיחותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully