וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ירה ופצע חברו ליד שכם כי חשב שהוא מחבל

הירי אירע במהלך תרגיל ליד מחסום חווארה, בו לא היה צורך בשימוש באש חיה. הפצוע פונה במצב בינוני לבילינסון. "אירוע בטיחותי חמור מאוד, מישהו שכח למלא אחר הנהלים"

חייל צה"ל נפצע הבוקר (חמישי) באורח בינוני כתוצאה מירי בשוגג במהלך תרגיל אזורי שנערך במחסום חווארה שליד החטיבה המרחבית של צה"ל בשומרון. מצבו של החייל יציב, הוא מונשם ונמצא בהכרה ופונה לקבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מתחקיר ראשוני עולה, כי אחד החיילים ירה לעבר החייל כדור אחד, שפגע בו בפלג גופו העליון, ואמר למפקדיו: "חשבתי שמדובר במחבל". נבדקת האפשרות שנורו כדורים נוספים במהלך התרגיל, שכלל לא היו אמורים להשתמש בו באש חיה. אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, הורה לחקור מיידית את האירוע.

גורם צבאי סיפר כי ?הכוח תרגל 'על יבש' היתקלות עם מחבלים, בשום מצב וצורה לא היה צורך להשתמש באש חיה. מתחקיר ראשוני של המח?ט בשטח התברר כי שכחו לעדכן את כלל הכוחות בשטח שמבוצע תרגיל ולכן אחד החיילים במקום הסמוך לאירוע הבחין בקצין ופתח לעברו באש כי חשב שמדובר במחבל. בהתחלה חשבו שמדובר בפליטת כדור אבל מהר מאוד התברר כי שכחו לעדכן את החיילים בגזרה על התרגיל - והתוצאות יכולות היו להיות קשות יותר. בנס זה לא נגמר באסון?.

"אירוע בטיחותי חמור; הנפגע הוא קצין הבטיחות"

ממצאי התחקיר הראשוני הועברו למפקד האוגדה, תא?ל חגי מרדכי, ולאלוף הפיקוד ניצן אלון, שהנחה לבצע תחקיר אודות האירוע. גורם צבאי נוסף אמר כי ?מדובר באירוע בטיחותי חמור מאוד. הנהלים בנושא מאוד ברורים ומישהו שכח למלא אותם. מאחר ומי שנפגע הוא קצין הבטיחות והוא טרם תוחקר, צריך להמתין לסיכום המסקנות?.

כאמור, התרגיל התקיים במחסום חווארה, שמדרום לשכם, אשר משמש כאחד המעברים המרכזיים עבור האוכלוסייה הפלסטינית אל תוך העיר. המחסום עצמו, שהיה נחשב לאחד הגדולים והעמוסים ביותר בשנים האחרונות, כבר אינו מאוייש על ידי כוחות צה"ל וכלי רכב בו עוברים בו בצורה חופשית. המחסום פונה במסגרת סדרה של הקלות לפלסטינים, אולם מפעם לפעם הוא מאוייש מחדש למספר שעות בהתאם להתראות ולאירועים הביטחוניים. במרחק של כמה מאות מטרים מהמקום נמצא גם בסיס חטיבת שומרון המשמש גם לצורך ענייני תיאום וקישור עבור הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully