וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבא של הצנחנים" הלך לעולמו; "סמל דור המייסדים"

10.5.2012 / 10:24

חיים קונביץ עלה ארצה רק כדי להקדיש את חייו למען חיילי החטיבה האדומה, אותם ליווה החל בגיוס ובמלחמות, ועד לתמיכה במשפחות החללים. "אני מצדיע לך", ספד לו מפקד החטיבה

מאות בני אדם ליוו אתמול (רביעי) למנוחות את חיים קונביץ, ניצול שואה שעלה לישראל בשנות ה-50', הפך לגזבר המיתולוגי של עיריית רמת גן וכונה "האבא של הצנחנים". חברים, בני משפחה וקצינים בכירים מחטיבת הצנחנים השתתפו בהלוויה.

"לא רק בשמי אני נמצא כאן, אלא בשם שורה ארוכה של רמטכ"לים, אלופים, מפקדים ולוחמי צנחנים בסדיר, בקבע ובמילואים, בעבר ובהווה", ספד לו מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה אמיר ברעם. "חיים ליווה את החיילים בשגרה, באימונים ובמלחמות ישראל, ובשם הצנחנים כולם ניצב אני על קברו של חיים, ומצדיע לו".

חיים קונביץ. דובר צה"ל
עמד בראש ועדה עירונית ברמת גן וליווה מחזורי גיוס רבים של הצנחנים. קונביץ והרמטכ"ל גנץ/דובר צה"ל

קונביץ נולד בליטא בשנת 1928. הוריו ואחותו נרצחו על ידי הנאצים, אך למרות הקושי הרב הוא הצליח לשרוד את החיים בגטו ובמחנה דכאו. בתום מלחמת העולם השנייה, פעל קונביץ במסגרת בית"ר והאצ"ל, עלה ארצה וכאשר סיים את לימודיו, החל בשנת 1950 לעבוד בעיריית רמת גן בה מילא שורה של תפקידים, עד שמונה לגזבר העיר.

"שליח בן-גוריוני השייך לדור המייסדים"

בתפקיד זה כיהן קונביץ במשך 30 שנים, ובתקופה זו גם עמד בראש ועדה עירונית שאימצה את חטיבת הצנחנים. בכל פתיחת מחזור גיוס לצנחנים נהג קונביץ לקבל את פני המתגייסים הטריים ולהעניק להם שי מטעם ועדת האימוץ. קונביץ ואנשיו נהגו ללוות את הלוחמים במהלך ההכשרה ואף בבתי החולים כשנפצעו, ובמקרי אסון גם בבתי העלמין הצבאיים. מאז מלחמת יום הכיפורים, נהג קונביץ להגיע אל החזית יחד עם אנשיו כדי לחלק תשורות ללוחמים, כאשר בשנים האחרונות התמקד סיוע הוועדה בראשה עמד, בחיילים בודדים המשרתים בחטיבה.

"חיים היקר", אמר ברעם הנרגש בהספדו, "בעיני הצנחנים היית לגיבור וסמל, 'שליח בן גוריוני' השייך לדור המייסדים - 'האבא הגדול של הצנחנים'. תחנות חייך היו למסכת חיים של שירות לחברה ולעם בישראל, של תרומה ועשייה למען הכלל, לטיפוחה ושגשוגה של חטיבת הצנחנים שראוי וכדאי לחיות וללחום למענה ולמען אנשיה. כל זאת עשית במנהיגותך השקטה, שהציבה תמיד את המופת האישי לעשיה; בצניעות ובשקט, נועם הליכות ואצילות רוח. בשם הצנחנים כולם, אני מצדיע לך ולפועלך", חתם ברעם את דבריו.

לקריאה נוספת
הצנחן שהסתיר היותו קרבי ונבחר למצטיין נשיא
שייפתח עליי: הבן ינהל מתקני הצניחה במקום אביו

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully